علیمراد مرادی مجد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه های آموزشی و فرهنگی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در ابتدای سال تحصیلی با محوریت راهکارهای مدیریت مصرف انرژی برق و ایمنی برق در مدارس کرمانشاه آغاز و در خرداد به پایان رسید.
او گفت: آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستگاه های تاثیرگذار به دلیل جامعه هدفی که زیرپوشش دارد، می تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ مصرف بهینه برق ایفا کند.
وی اضافه کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه نیز در راستای نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف برنامه هایی را در دستور کار قرار داده که با همکاری آموزش و پرورش استان در بین تمام سطوح ابتدایی تا پایان متوسطه اجرایی می کند.
وی در خصوص نحوه برگزاری فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق در مدارس گفت: دوره آموزشی مدیریت مصرف برق ویژه دوره های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در قالب یک برنامه شاد سعی دارد تا با محتوای مناسب برای هر دوره، ضمن آموزش و روشنگری، دانش آموز را به اصلاح الگوی مصرف انرژی و مدیریت بهینه آن ترغیب کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه با بیان اینکه هر یک از دانش آموزان می توانند به عنوان سفیر برق در خانواده ها نقش موثری در زمینه مدیریت مصرف انرژی ایفا کنند، افزود: برای آموزش و اجرا برنامه های فرهنگی در مدارس از مجری توانمندی که با ظاهر بابابرقی در این ویژه برنامه ها ایفای نقش می نماید، استفاده شده است.
او اظهار داشت: در خلال این نمایش ها مفاهیم و راهکارهایی کاربردی با بیانی ساده و روان در خصوص مدیریت مصرف برق، ایمنی در برق و سامانه فوریت های برق (121) به دانش آموزان آموزش داده می شود.
وی افزود: در این برنامه ها سوال هایی از محتوای نمایش طرح می شود و به شرکت کنندگان جوایزی اهدا می شود.
مرادی مجد همچنین از توزیع کتاب های ویژه گروه های سنی مختلف در خصوص مدیریت مصرف انرژی برق خبر داد و گفت: برای هر کدام از گروه های سنی دانش آموزی، کتاب های ویژه ای طراحی شده است و در میان آنها توزیع شده است.
او اضافه کرد: همچنین سوالات خاص هر کتاب نیز به دانش آموزان داده می شود تا با مطالعه کتاب مذکور بتوانند در مسابقه کتابخوانی که به صورت چهار گزینه ای است، شرکت نمایند تا در پایان سال تحصیلی به قید قرعه جوایزی به دانش آموزان برتر اهدا شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه در خصوص مراحل اجرای طرح اظهار داشت: پس از مکاتبات لازم با مدیرکل آموزش و پرورش، در راستای بحث و بررسی در خصوص چگونگی اجرای نمایش ها، تعیین گروه هدف، اولویت بندی مناطق و زمانبندی اجرای نمایش ها، درخواست صدور مجوز اجرای طرح در مدارس، صورت گرفت.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 325 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.