به گزارش ایرنا، فرودگاه باری( کارگو)، مسافری، کارخانجات تولیدی و صنعتی، گمرک، پروازهای آموزشی و تفریحی بخشی از ظرفیت هایی است که پیام از آن برخوردار است.

یکی دیگر از ظرفیت هایی که به صورت جدی در این منطقه در حال انجام است، استقرار هر چه بیشترشرکت های آی. سی . تی و آی. تی در منطقه است، به گونه ای که با راه اندازی این شرکت ها در آینده نزدیک منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان یکی از قطب های الکترونیکی کشور مطرح می شود.

منطقه ویژه اقتصادی پیام با داشتن فرودگاه بین المللی و همجواری با تهران به گفته کارشناسان، یک فرصت استثنایی برای فعالیت های حوزه آی. سی. تی است، این قابلیت ها موجب شده تا حمایت بیشتر از شرکت های فعال در این بخش در دستور کار این منطقه قرار گیرد.

نادر ثناگو مطلق مدیر عامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز در این خصوص ضمن اعلام استقبال شرکت های داخلی و خارجی از استقرار در منطقه با هدف فعال سازی هر چه بیشتر بخش آی.سی. تی اظهار داشت: طی چند سال گذشته از سوی سرمایه گذاران استقبال خوبی در این حوزه و سرمایه گذاری  در منطقه صورت گرفته است.

 پیام تنها منطقه ویژه ای است که با رویکرد حوزه «آی. سی. تی» مشغول فعالیت است و در این خصوص نیز مورد استقبال سرمایه گذاران در این بخش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۷ شرکت که در حوزه «آی. سی. تی» فعالیت می‌کنند در مجموعه پیام سرمایه گذاری کردند.

ثناگو مطلق عنوان کرد: پیام نیز تمام تلاش خود را می کند تا در حوزه های مختلف بتواند بهترین خدمات را به این شرکت ها در بخش سخت افزاری و نرم افزاری ارائه دهد.

به گفته ثناگو استقرار قطب دیتا سنتر کشور در منطقه ویژه اقتصادی پیام با هدف ارائه خدمات به بخش های آی. سی . تی کشور که در حال انجام آن هستیم؛ اتفاق بزرگی است که می تواند در توسعه استان و منطقه نقش زیادی داشته باشد.

حمید رضا عقاب نشین معاون منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز نیز اعلام کرد: گمرک تخصصی آی. سی . تی و آی. تی در این منطقه ویژه که در واقع یک سری تسهیلات و امکانات ویژه  برای فعالان حوزه مذکور ایجاد می سود.

هدف این است که با راه اندازی این گمرک تخصصی، فرآیند فعالیت سرمایه گذاران در حوزه آی . تی و آی . سی . تی در منطقه تسهیل شود.
با راه اندازی این گمرک، خدمات با کمترین زمان و به بهترین کیفیت به سرمایه گذاران این بخش ها ارائه می شود.
عقاب نشین با بیان اینکه رشد بخش های اقتصادی، صنعتی و خدماتی در حوزه های آی . تی و آی . سی . تی یکی از مهمترین برنامه های منطقه ویژه اقتصادی پیام است اظهار داشت: در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده با هدف حمایت از تولید و توسعه اشتغال، به دنبال توسعه زیر ساخت ها در منطقه که در نهایت به جذب سرمایه گذاران بیشتری منجر می شود هستیم.
معاون منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: به همین منظور ۲۰ هکتار زیر ساخت جدید با الویت استقرار صنایع دانش بنیان، هایتک، آی . سی. تی و آی .تی در منطقه در نظر گرفته شده که با ارائه مشوق هایی از آنها حمایت می شود که یکی ازاین موارد تخفیف ۲۵ درصدی فقط برای سرمایه گذاران دانش بنیان است .
عقاب نشین ادامه داد: در حوزه فعالیت های فناورانه و واحدهایی که به چرخه تولید رسیده اند، برای استقرار آنها در منطقه ویژه اقتصادی حمایت می شود.
وی با اشاره به راه اندازی اکوسیستم اقتصاد دیجیتال در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز افزود: هدف این است که واحدهایی که در حوزه های دانش بنیان آی . تی، آی سی تی و فناوری دیجیتال فعالیت می کنند از طریق این اکوسیستم با هم افزایی بیشتری با هدف ارائه خدمات بهتر داشته باشند.

منطقه ویژه اقتصادی پیام در سال ۶۹ تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی ، حمل و نقل، توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات بالگردی به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن،  در مجاورت بودن مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، قرار گرفتن در کنار راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.

همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی، گمرک، گذرنامه اختصاصی، بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی پنج استان اقتصادی کشور، نزدیک بودن به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیک بودن به مراکز تولید میوه، سبزیجات و گل و گیاه بدون محدودیت سقف زمانی و نزدیکی به مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی و گمرک در فرودگاه بین المللی پیام، داشتن انبارهای متعدد روباز، وجود ترمینال های کانتینری و امکانات تخلیه و بارگیری با دستگاه های پیشرفته را از دیگر ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام می توان برشمرد.

در کنار این مزایا، یکی دیگر از ویژگی هایی که پیام را از سایر نقاط متمایز می کند، بخش کارگو( حمل و نقل بار) آن است که به عنوان بزرگترین و تنها فرودگاه کارگو (پایانه بار هوایی) کشور شناخته می شود.

۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.