رئیس اتاق البرز گفت:  علمی که ثروت افزایی نکند و کاربردی نباشد بی فایده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، رحیم بنامولایی در حاشیه برگزاری استارتاپ دانشجویی با عنوان «کسب آغاز» که با مشارکت جهاددانشگاهی و اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهارکرد: شرایط امروز جامعه دیگر مثل گذشته نیست، باید به مسئله تولید ثروت توجه بیشتری کنیم، دیگر نمی توان گفت که علم بهتر از ثروت است چون علمی که ثروت افزایی نکند و کاربردی نباشد بی فایده است.

وی با تاکید بر اینکه علم و ثروت همچون کفه یک ترازو هستند و باید با هم همخوانی داشته باشند، گفت: ثروتی هم که بدون علم باشد بی هیچ وجه راهشگا نیست .

این مسئول بیان کرد: امروز 15 میلیون لیسانسه در کشور داریم، بسیاری از این افراد فقط مدرک گرفته اند و عملاً از علم خود استفاده ای نمی کنند، متاسفانه مدرک گرایی آفت جامعه ما شده است، افرادی که سال های تحصیل می کنند و بدون مهارت به حال خود رها می شوند .

بنامولایی گفت: امروز وقت آن رسیده که به مهارت پروری بهای بیشتری بدهیم، کسب و کارهای آینده را با ایده های جوانان راه اندازی کنیم و فقط به دنبال مدرک نباشیم .

رئیس اتاق بازرگانی البرز تصریح   کرد: اگر می خواهیم از لحاظ اقتصادی پیشرفت کنیم باید تجاری سازی ایده ها را در دستور کار قرار دهیم و با روش های جدید وارد بازار کار شویم چرا که دیگر روش های سنتی پاسخگوی نیازها نیستند و اکثرا پرهزینه و دیربازده هستند .

وی تاکید کرد: برای رسیدن به رونق اقتصادی باید به جوانان بها بدهیم، ایده های آنان را ارزیابی و ایده های خلاقانه را تجاری کنیم، وضعیت ایران در منطقه وضعیت خوبی است و با تلاش و نوآوری می توان بازار خوبی برای کشور ایجاد کرد که این هدف فقط با استفاده از توان نیروی های جوان و خلاق عملیاتی می شود .

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.