مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز از فعالیت 10 پایگاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه البرز، حجت‌الاسلام مهدی ولایی برحق در دیدار با مدیر کل دادگستری استان البرز اظهار کرد: تعامل فرهنگی بین سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه قضا می‌تواند در کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی استان که منجر به بروز کجروی‌های اجتماعی می‌شود، اثرگذار باشد.

وی حاشیه نشینی، فقر، اعتیاد و طلاق را از مهمترین آسیب‌ها و معضلات اجتماعی استان برشمرد و افزود: برای کاهش این آسیب‌ها ۱۰ پایگاه آسیب اجتماعی با مدیریت امامان محله در استان فعالیت فرهنگی انجام می‌دهند که حمایت مادی و معنوی از این پایگاه‌ها در دستور کار تبلیغات اسلامی قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت آموزش اقشار تاثیرگذار استان، توضیح داد: بدون شک برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اقشار تأثیرگذار نیز می‌تواند نقش به سزایی در تحول فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی استان ایفا کند.

حجت الاسلام ولایی برحق، اضافه کرد: البرز با وجود چهار زندان بزرگ و وجود قومیت‌های مختلف نیازمند انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی اثرگذار است و این امر همت دستگاه‌ها و متولیان امر فرهنگ را در راهبری برنامه‌های فرهنگی استان می‌طلبد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز، انعقاد تفاهم نامه همکاری فرهنگی با دستگاه‌ها و نهادهای استان را یکی از راهبردهای مهم تبلیغات اسلامی در توسعه آموزه‌ها و شعائر دینی اعلام کرد و افزود: از طریق این برنامه‌ها می‌توان البرز را به پایتخت فرهنگی و قرآنی کشور تبدیل کرد.

این مسئول گفت: دشمن تلاش می‌کند تا با کمرنگ کردن آموزه‌ها و شعائر دینی و توسعه بی بندباری‌های اخلاقی و ایجاد یأس و ناامیدی در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان هنجار شکنی را در جامعه توسعه دهد به همین منظور دستگاه‌ها و متولیان امر فرهنگ باید دلسوزانه و با برنامه‌ریزی صحیح مانع از تحقق اهداف آنها شوند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.