به گزارش ایرنا، ایرج یوسفی روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این تسهیلات سال گذشته توسط بانک کشاورزی استان البرز با هدف حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک ، اشتغال روستایی و توسعه طرح های منابع طبیعی پرداخت شد.
مدیر شعب بانک کشاورزی البرز افزود: در بخش رونق تولید یا بنگاه های کوچک اقتصاد مقاومتی 92 فقره تسهیلات به مبلغ 606 میلیارد و 760 میلیون ریال پرداخت کردیم که بانک کشاورزی البرز و سایر بانک های استان در این زمینه در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص دادند.
یوسفی گفت: در اشتغال پایدار روستایی با وجود اینکه البرز روستاهای کمی دارد، 204 فقره وام به مبلغ 612 میلیاردو 257 میلیون ریال پرداخت شد که در این بخش جزء استان های پیشرو بودیم.
این مسئول ادامه داد: دربخش صندوق توسعه ملی 59 فقره تسهیلات به مبلغ 156 میلیارد 336 میلیون ریال پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان البرز اظهار داشت : پرداختی تسهیلاتی این بانک در تمام بخش ها طی سال گذشته ، 6 هزارو 544 میلیارد ریال بود که سال 96 حدود پنج هزارو 815 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
وی گفت: پارسال 205 میلیارد ریال از 213 میلیارد ریال تخصیصی (بند خ ) ماده 33 را جذب کردیم که 96 درصد از اعتبارات (بند خ) در این استان جذب شد و رتبه اول کشوری را کسب کردیم و این اعتبارات در سال جاری ادامه خواهد داشت.
این مسئول افزود: پارسال در (بند ب ) تبصره 16 یعنی تسهیلات قرض الحسنه چهار درصدی مربوط به وام های قرض الحسنه کمیته امداد و بهزیستی 10 میلیارد ریال اعتبار به کمیته امداد البرز اختصاص یافت که 9 میلیارد و 400 میلیون ریال آن پرداخت شد.
همچنین از همین محل 20 میلیارد و 900 میلیون ریال به بهزیستی البرز تخصیص یافت که 15 میلیارد و 200 میلیون ریال آن پرداخت شد.
یوسفی اظهار داشت : ما در سال گذشته یک هزار 978 فقره وام ازدواج به مبلغ 309 هزارو 150 میلیون ریال پرداخت کردیم.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان البرز گفت: این بانک در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مباحث غذا ، دارو تولید و کشاورزی به خوبی توانسته به وظایف خود عمل کند ضمن آنکه نقش موثری در کم اثر کردن تحریم ها داشته است .
وی ادامه داد: حتی امروز که در حالت تحریم ظالمانه دشمنان قرار داریم در بخش غذا و کشاورزی مشکلی نداریم و تنها بانک کشاروزی است که در بخش کشاورزی تولید به عنوان بانک مقتدر جمهوری اسلامی فعالیت می کند.
یوسفی گفت: امروز این بانک در سطح بین المللی از معتبر ترین بانک ها است و به خوبی در مسیر کمک به اقتصاد و تولید کشور نقش آفرینی دارد و تاحدود زیادی گره گشای مشکلات خرد و کلان اقتصاد کشور است.
وی اظهار داشت: امروز بیش از چهار میلیون نفر بهره بردار بخش کشاورزی کشور نیازهای مالی خود را از بانک کشاورزی تامین می کنند.
یوسفی با اشاره به حضور تعداد اندکی از سپرده گذاران موسسه غیرمجاز نهال نشان در بانک کشاورزی البرز گفت: این بانک طبق تصمیم سران سه قوه و وزارت جهاد کشاورزی به تعهد خود در قبال بخش عمده ای از سپرده گذاران این موسسه غیرمجاز عمل کرد و اکنون هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد.
وی تاکید کرد که تضعیف بانک کشاورزی در واقع تضعیف تولید است و در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده نباید به جایگاه این تکیه گاه مالی کشور خدشه ای وارد کرد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.