«زهرا امینی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از سه هزار نفر برای برقراری مستمری به بهزیستی استان معرفی شدند که یکهزار و 52 واجد شرایط برقراری مستمری بودند.
وی اظهار کرد: هشت هزار و 973 خانوار مستمری بگیر تحت پوشش خدمات بهزیستی استان مرکزی هستند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: 9 هزار و 12 خانوار سال گذشته از محل هدفمند شدن یارانه ها مشمول دریافت مستمری شدند.
امینی افزود: مستمری بهزیستی در سال جاری برای یک نفر یکهزار و 85 ریال، خانوارهای دونفره 2 میلیون و 155 هزار ریال ، سه نفره 2 میلیون 890 هزار ریال، چهار نفره سه میلیون 845 هزار ریال چهار نفر ه و خانوارهای پنج نفر به بالا چهار میلیون و 165 هزار ریال تعیین شده است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: شناسایی افراد جدید برای برقراری مستمری با معیارهای سنجش توانایی مالی و میزان معلولیت انجام گرفته است.
امینی افزود: براساس ماده 39 قانون برنامه پنجم توسعه سالانه باید زمینه خروج 10 درصد از افراد تحت پوشش بهزیستی را از گردونه حمایتی و پرداخت مستمری به شرط توانمندسازی و داشتن شغل پایدار فراهم کند.
وی در ادامه افزود: 29 هزار و 570 معلول شامل یکهزار و 679 ناشنوا و کم شنوا، پنج هزار و 619 نفر جسمی و حرکتی، سه هزار و 800 نفر ذهنی، یکهزار و 431 نفر بینایی و 795 نفر معلول گفتاری از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: بهزیستی معلولان شدید و خیلی شدید را تحت پوشش پرداخت خدمات مستمر قرار می دهد اما مددجویانی که از معلولیت خفیف و متوسط رنج می برند مشمول خدمات سطح یک مانند بیمه، خدمات توانبخشی و مشاوره می شوند.
امینی گفت: کرامت و حرمت معلولان، برابرسازی فرصت‌ها، توانمندسازی و توانبخشی پزشکی، حرفه‌ای شغلی، آموزشی و اجتماعی معلولان از ویژگی‌های قانون جامع حمایت از معلولان است.
بهزیستی در پنج بخش امور اجتماعی، مشارکت های مردمی و اشتغال، امورپیشگیری، پشتیبانی و منابع انسانی و امور توانبخشی خدمات را به جامعه هدف ارایه می کند.
65 هزار توانجو از خدمات بهزیستی استان مرکزی بهره مند می شوند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.