به گزارش ایرنا، سعید ناجی عصر سه شنبه در آیین آغاز به کار دومین جشنواره فرهنگی، قرآنی استان البرز افزود: مسئولیت ما در مقابل جامعه و کسانی که اشراف امت پیامبر اکرم(ص) و حاملان و گروندگان به قرآن هستند و این کتاب آسمانی در دل و ذهنشان به درستی جا باز کرده است، سنگین و متعهدانه تر است.
وی تاکید کرد: به طور حتم، قرآن و ترویج آموزه های آن مختص مفسران، قاریان و افراد خاصی نیست و همه می توانند از آن بهره لازم را ببرند و همه اقشار جامعه اعم از پزشکان، سیاستمداران و روحانیان به سهم خود در ترویج این آموزه ها تاثیرگذار هستند.
ناجی گفت: باید بستر به گونه فراهم شود تا آموزه های قرآنی بتواند در زمین و بین انسان ها و جوامع انسانی تاثیر گذاشته و نور خود را گسترش دهند.
وی ادامه داد: قرآن کتابی قدسی و الهی است و از جانب خداوند نازل شده و باید به شکلی برنامه ریزی کرد تا در زمین و بین مردم، صلح و صفا ایجاد کرده، مهربانی و عطوفت را گسترش داده، موجب تحکیم خانواده شده، کمک کند تا از آسیب های اجتماعی دور بمانیم و بزه در جامعه کاهش یابد.
وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه ترویج مفاهیم دینی و قرآنی باید گام های موثری بردارند.
ناجی ادامه داد: باید پیوند جدی بین مفاهیم قرآنی و رفتار زمینی افراد برقرار و به گونه ای عمل کنیم که به درد زندگی ما بخورد.
وی گفت: باید شرایط را مهیا کرد که در حوزه اجرا و پاسخگویی به نیازهای مردم دست پر باشیم و نیازهای اخلاقی و اجتماعی مردم را به نحوی پاسخ دهیم که عدالت ، اخلاق، وفای به عهد، امانت داری و صداقت در جامعه پر رنگ باشد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.