نوروز امینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تفکر امام همه آنچه را که جهان غرب در 400 سال گذشته پس از رنسانس رشته بود، پنبه کرد همچنانکه الوین تافلر پس از صدور حکم ارتداد سلمان رشدی به آن اشاره کرده بود.
وی اضافه کرد: پس از رنسانس و انقلاب صنعتی در غرب که منجر به جهش عظیم غرب در فناوری و تکنولوژی شد، این ایده در غرب ترویج شد که با پیشرفت علم، بشر نیازی به دین ندارد و ما قادریم همان بهشت موعود در دین را با کمک علم در روی زمین بسازیم که روح و اساس این نظریه مبتنی بر دین زدایی بود.
وی افزود: پس از گذشت حدود 2 قرن و با شکست این نظریه به این نظریه رسیدند که نمی توان دین را به طور کامل از جامعه حذف کرد و باید دین در جامعه بماند اما ماهیت آن تغییر داده شود.
عضو هیات علمی دانشکده علوم قرآنی خوی بیان کرد: نتیجه این رویکرد تولید دینی شد که خنثی است و تنها به ابعاد فردی زندگی بشر محدود می شود.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی موثرترین راهکار در مقابله با این توطئه های ایدئولوژیک دشمنان اسلام و ادیان الهی بود، ادامه داد: دشمنان نیز با توجه به این اثرگذاری سعی در اجرای طرح های مختلف برای مقابله با نظام اسلامی کردند که همه آنها با شکست مواجه شده و روند دینداری در دنیا با تاثیرپذیری از انقلاب اسلامی روز به روز ترویج می شود.
به گزارش ایرنا، انقلاب اسلامی ایران در بهمن 1357 به پیروزی رسید و پس از طی فراز و نشیب های فراوان و با وجود تلاش دشمنان برای براندازی،‌ پس از 40 سال همچنان پا برجا مانده است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.