به گزارش ایرنا، اسکندر مؤمنی روز دوشنبه در بازدید از مرکز آموزش و تربیت سگ‌های موادیاب پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در بخش چهارباغ استان البرز افزود: با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد اما در این بخش نیز تحریم ها آثاری در پی داشته است .
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان داشت: تلاش می شود در چهارموضوع مقابله با قاچاق مواد مخدر، درمان اعتیاد، کاهش آسیب و پیشگیری از همه ظرفیت ها و ابزارها در کشور استفاده کنیم.
وی افزود: با توجه به اینکه بیش از 11 درصد تولید ناخالص ملی صرف هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم مبارزه با مواد مخدر می کنیم اما متاسفانه تحریم های جهانی اثرگذار است.
سردار مومنی گفت: در جمهوری اسلامی ایران، مبارزه بین المللی با موادمخدر انجام می‌شود چرا که بخش عمده‌ای از مواد مخدر برای ترانزیت به سمت اروپا است و ما برای دنیا مبارزه می‌کنیم.
وی افزود: حرف ما با دنیا این است که با توجه به اینکه مرکز مبارزه، همایش‌ها و نشست‌های بین‌المللی با موضوع مواد مخدر در ایران است و جوانان ایرانی زیادی در این راه به شهادت رسیده اند چرا باید علاوه بر نظاره‌گر بودن مانع تراشی کنند.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان داشت: بخش عمده مواد مخدر در کشور افغانستان که سطح زیر کشت آن از وسعت چندین کشور بیشتر است به سمت اروپا برای ترانزیت می شود لیکن میزان کشفیات کشور مبدا کمتر از یک /سوم ایران است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: متاسفانه تحریم‌ها تاثیر زیادی در همه بخش‌ها چه مبارزه با عرضه مواد مخدر، چه درمان و چه پیشگیری و در همه ابعاد اثر گذاشته و خواهد گذاشت.
معاون جانشین هماهنگ کننده ناجا نیز با اشاره به فعالیت مرکز تربیت سگ های مواد یاب در بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ گفت: این مکان یکی از مراکز بسیار تخصصی و حرفه‌ای در انجام ماموریت های پلیسی است .
سردار محسن فتحی زاده افزود: این مرکز می‌تواند در امر مبارزه با مواد مخدر قابلیت ها و امکانات خوبی ارائه دهد که به همین خاطر توجه به تقویت
آن دردستور کار است .
9933/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.