به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: آمریکا هنگامی که اقدام به نقض برجام با اقداماتی از جمله تحریم، مصادره اموال کشورمان، تصویب برخی موارد علیه ایران و در نهایت خروج از برجام و تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرد، ایران می توانست اقداماتی متقابل انجام دهد اما آقایان به جای عبرت، به وعده های اروپائیان دلشان را خوش کردند.
وی اضافه کرد: حتی شرط های مقام معظم رهبری برای ارتباط با اروپائیان را نیز نادیده گرفتند، اما امروز با ضرب العجل ایران به این کشورها این اقدامات نشان از خروج انفعال دولت را داشته که جای تشکر دارد.
حسینی همدانی گفت: ما نیز از این اقدامات استقبال تا تصمیم های محکمتر و قاطع تری را در آینده شاهد باشیم، تا از این خسارت محض هر چه بیشتر جلوگیری شود.
وی ادامه داد: این اقدام ایران، اروپایی ها را به هراس انداخت و سبب شد تا بلافاصله اتحادیه اروپا بیانیه دهد که هیچ گونه ضرب العجلی را نمی پذیرد.
امام جمعه کرج افزود: این اقدام نشان داد در صورتی که قاطع تر وارد شویم نتایج بهتری را کسب خواهیم کرد؛ دشمنان بدانند که مردم ایران از منافع ملی دفاع و مسئولان را تنها نخواهند گذاشت.
حسینی همدانی گفت: دولتمردان کشورهای استکباری و به خصوص آمریکا باید بدانند که تا رسیدن به نتایج مطلوب از مبارزه علیه آنها دست نخواهیم کشید.
وی با بیان اینکه در جریاناتی که برای کشور پیش می آید دوست و دشمن شناخته می شوند خاطر نشان کرد: چین و روسیه از ایران حمایت کردند، عراق فشارهای آمریکا علیه ایران و اینکه در این تحریم ها شرکت کند را نپذیرف.
وی بابیان این مطلب افزود: این فضای خوبی است، ما اسلام وطنی هستیم، هر جایی که مسلمانان قرار دارند وطن ما است، اما به یکباره در چنین فضایی مسئولی در کشور بلند شده و بیان کرده که اگر تحریم ها فشار بیاورند، برادران افغان را بیرون خواهیم کرد.
نماینده ولی فقیه در البرز افزود: ' ما به خوبی می دانیم که هدف شما چیست، چرا خراب می کنید؟ مسئول نظام اسلامی دقیقا حرف رئیس جمهور پلید آمریکا را که بیان می کند این مهاجران هستند که به اقتصاد ایران ضربه می زنند و باید آنان را اخراج کنیم می زند، این چه ادبیاتی است که شما دارید؟ '
وی در این رابطه افزود: مدت ها است که حرف های غربی پسند در کشور زده می شود، چرا با این بیان هایتان قدرت نرم نظام را نشانه می روید؟
خطیب جمعه کرج اظهار داشت: این در حالی است که اگر با همین کشورهای منطقه وارد فعالیت ها از جمله فعالیت های اقتصادی شوید، بخشی از مشکلات کشور برطرف می شود.
حسینی همدانی گفت: به جای اینکه قدرت نرم نظام را نشانه گرفته اید دیپلماسی اقتصادی تان را فعال کنید!
وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز نکبت که توسط رژیم غاصب اسرائیل ایجاد شد اشاره و اظهار داشت: این جرثومه کثیف به زودی از نقشه تاریخ حذف می شود، ریشه اصلی این نکبت را انگلیس خبیث ایجاد کرد و امروز نیز آمریکا بنا دارد تا معامله قرن را در منطقه با هدف تشکیل یک کشور یهودی ایجاد کند.
وی ادامه داد: هدف از این معامله ایجاد نظم منطقه ای با محوریت اسرائیل و تشکیل یک کشور کاملا یهودی است.
امام جمعه کرج افزود: اما به خوبی دیدید که در چند روز گذشته مقاومت با بیش از 690 موشک جواب تجاوز اسرائیلی ها را داد و آنها را مجبور به عقب نشینی کرد.
حسینی همدانی گفت: جهان اسلام با تمامی توان نباید اجازه بدهد که معامله قرن توسط استکبار به پیروزی برسد.
امام جمعه کرج ادامه داد: طبق پیش بینی مقام معظم رهبری پیروزی با مجاهدان است و به زودی مسلمانان جهان در قدس شریف نماز را به پا خواهند کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع احتکار اشاره کرد و گفت: این اقدام ظلم به جامعه است، اینکه عده ای سود جو بر خلاف اسلام و شرع برای کسب منفعت به این مشکلات اقتصادی دامن می زنند کاملا بر خلاف انسانیت و شرع است.
حسینی همدانی با اشاره به تلاطم در بازار مسکن و کالاهای اساسی افزود: دولت و مسئولان باید به این مسایل ورود و اقدامی جدی داشته باشند، هر چیزی که بتواند عرصه را بر مردم تنگ کند باید با آن برخورد شود.
وی با بیان اینکه دولت در این زمینه برنامه مدونی ندارد گفت: سودجویان نیز از این مساله سو استفاده کرده و دستگاه های مربوطه نیز مردم را در این فشار اقتصادی رها کرده اند.
نماینده ولی فقیه در البرز ادامه داد: چرا نظارت و کنترل را جدی نمی گیرید، چرا جو بی اعتمادی در جامعه ایجاد شده؟ انتظار ما از دادستان استان این است که همانگونه که تاکنون با قاطعیت رفتار کرده از این پس نیز قاطع تر رفتار کرده و به فکر رافت نباشد، چرا که این افراد دیگر جایی برای رافت نگذاشته اند.
حسینی همدانی گفت: مصادره کنید و در اختیار مردم قرار دهید، تا مردم به یک گشایش برسند، اگر برخورد نشود مفاسد در جای دیگر سر باز می کنند، باید اقدامات لازم انجام شود، بنده نیز تا جایی که بتوانم و هستم برای از بین بردن فساد فعالیت و از هیچ ملامت کننده ای نیز نمی ترسم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اشاره و افزود: رفتار افراد را در نظر بگیرید، کسانی که در مظان انتخاب هستند را رصد کنید، اوضاع مجلس را ببینید در جاهایی که باید ورود کنند و یا حرفی بزنند وارد نمی شوند،د انتخاب به دست خودمان است و باید مراقب باشیم.
امام جمعه کرج ادامه داد: برخی از افراد با فشار سعی می کنند تا افرادی را در مناصبی برای اینکه در آینده اهداف آنها را تامین کنند قرار دهند، این مصیبتی است که استان ما نیز به آن دچار است، مدیر کلی تخلف می کند و زمانی که می گوییم باید عوض شود می شنویم که آقایان در یک جای دیگر وساطت می کنند تا این فرد بر روی کار بماند.
نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنان خود به فرار رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره و افزود: این فرصتی تکرار نشدنی است که در اختیار ما قرار داده شده و نیاز است تا متولیان فرهنگی در این ایام برنامه ریزی های درستی با هدف تقویت معنویت مردم داشته باشنذد.
وی با بیان اینکه حرمت ماه مبارک رمضان باید نگه داشته شود خاطرنشان کرد: در برخی مواقع با بر پا کردن جلسات لهو و لعب، تقلید صدا و عفلت به اسم ماه رمضان جشن هایی برگزار می شود و برخی نیز مکان هایی در اختیار این افراد قرار می دهند، نباید فرصت ذکر را تبدیل به غفلت کرد.
حسینی همدانی افزود: شیطان را که در این ماه خداوند به غل و زنجیر کشانده آزاد می کنند، اگر هنری دارید برنامه ای حلال طراحی کنید.
وی افزود: حفظ حجاب و عفاف نیز از سوی برخی بانوان رعایت نمی شود، دستگاه های ناظر نیز با این حرمت شکنان با قوت برخونرد نمی کنند، که جای تاسف دارد.
وی ادامه داد: در مسیر طراحی شده دشمن حرکت می کنید، خود را به غفلت می زنید، در مهدکودک، مدارس، دانشگاه و خانواده ها هر جایی که بتوانند ترویج بی بند و باری می کنند، به جای برخورد قانونی نیز برخی اصل این مسایل را کتمان می کنند.
امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به اتفاقات رخ داده در برخی مدارس اشاره و گفت: اخیرا تخلفاتی در برخی مدارس صورت گرفت که در فضای مجازی نیز منتشر شد، وزیر مربوطه به جای پاسخگو بودن اصل مطلب را انکار می کند.
وی تاکید کرد: فرزندان ما امانت در دستان شما هستند، بیانات مقام معظم رهبری در چند روز گذشته را فراموش نکنید، چگونه اجازه می دهید که با آینده این بچه ها که تمدن ساز هستند بازی و آینده شان را از دست بدهند.
حسینی همدانی افزود: برای مشاهده این موضوع از وزیر می خواهیم که به کرج بیاید تا نشان شان بدهیم، که در برخی از مدارس چه خبر است، اتفاقاتی مشابه در مدارس نزدیک مصلی کرج طی چند روز گذشته رخ داده که خانواده هایشان به ما گزارش داده اند و با صحبتی که با دانش آموز داشته ام این موضوع را تائید کرد.
وی ادامه داد: دشمنان در تمامی ابعاد به دنبال ضربه زدن به ما است و برای ما برنامه دارد باید مراقب باشیم عفت و غیرت ما را نشانه گرفته تا ما را نابود کنند.
امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ماه مبارک رمضان انتظار ما از اصناف این است که هر چه بیشتر بر اغذیه فروشی و رستوران ها نظارت و کنترل داشته باشند.
وی با بیان اینکه روزه خواری در ملا عام جرم است اظهار داشت: همگی باید احترام ماه رمضان را نگه دارند، این ماه بزرگی است.
7414/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.