به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول در سالن جلسات دانشگاه جندی شاپور افزود: همه مسئولان باید خود را خدمتگزار مردم بدانند و از اقدامات و سخنانی که باعث دلسردی مردم می شود، بپرهیزند.
امام جمعه دزفول از مجموعه دانشگاه جندی شاپور دزفول خواست خرابی های این دانشگاه را برای استفاده دانشجویان از این فضای علمی به سرعت جبران و بازسازی کنند.
وی دفاع مقدس را سرمایه ای بزرگ برای ملت ایران دانست و گفت: مردم توانستند در این سال ها با ایثارگری و مقاومت خود دشمن را شکست دهند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با گرامیداشت چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری دزفول افزود: چهارم خرداد یک روز ملی و متعلق به همه آحاد مردم است لذا نباید به صورت جناحی و گروهی با آن برخورد شود.

** 70 میلیارد ریال به دانشگاه جندی شاپور دزفول خسارت وارد شد
رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز در این نشست گفت: دانشگاه جندی شاپور میراث دار جندی شاپور باستان است که در پنج سال اخیر تلاش های زیادی برای معرفی آن در سطح بین المللی صورت گرفته است.
محمدرضا عصاری دانشگاه یکهزار و 750 ساله جندی شاپور دزفول را افتخاری جهانی دانست و افزود: عده ای در اتفاقات اخیر 70 میلیارد ریال به دانشگاه خسارت وارد کردند.
وی با بیان اینکه هیچ نهادی در بازسازی این دانشگاه همکاری نکرده است، اظهار داشت: اگر با عوامل ناهنجاری های 30 بهمن ماه برخورد می شد حادثه 29 اسفندماه رخ نمی داد.
رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود: امنیت سه هزار دانشجوی این دانشگاه باید برقرار شود و مسئولان باید به دانشجویان، اعضای هیات علمی و خانواده های آنها در این خصوص اطمینان دهند.

** قوه قضاییه در موضوع حواشی تابلوی دزفول کوتاهی کرد
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: برخی سیاسیون دزفول ظلم بزرگی به مردم شهرستان کردند و با وجود تایید و تصویب شورای تامین استان برای نصب تابلو، اجازه نصب تابلو را ندادند.
عباس پاپی زاده افز‌ود: یکی از تابلوهای شهر مجاور 100 متر به حریم دزفول تجاوز کرده بود که با تایید شورای تامین استان و به صورت قانونی برداشته شد لذا باید با رعایت قانون، تابلوی ورودی دزفول نیز نصب می شد.
وی با انتقاد از قوه قضاییه به دلیل عدم واکنش به درگیری های دزفول و اندیمشک اظهار داشت: تابلوی دزفول 30 بهمن ماه توسط عده ای به سرقت رفت ولی قوه قضائیه هیچ برخوردی با مسببان آن نکرد که این موضوع باعث تکرار حادثه در 29 اسفند شد.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شخص وزیر علوم را مطالبه گر دانشگاه جندی شاپور دزفول قرار داده ایم، افزود: دانشگاه خط قرمز ما بوده و هرگونه تعرض به ساحت آن محکوم است.
برخی اعضای هیات علمی دانشگاه جندی شاپور دزفول نیز در این نشست نسبت به تعرض به این دانشگاه اعتراض کردند و خواستار رسیدگی مسئولان و قوه قضاییه به این موضوع شدند.
نصب تابلوی ورودی دزفول از سمت اندیمشک در 2 مرحله باعث ایجاد حواشی و درگیری بین شهروندان شد بطوریکه در درگیری 29 اسفند 97 سه نفر از طرفین درگیری کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.