به گزارش ایرنا، فتح‌الله حقیقی روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار داشت: با چاه‌های غیرمجاز موجود و حفاری‌های غیرمجاز باید طبق قانون و به طور جدی برخورد شود.
وی با بیان اینکه نسبت به نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب نیز اقدام شود خاطرنشان کرد: در خصوص برداشت‌های مازاد از چاه‌های دارای پراونه نیز ابتدا مهلتی برای اصلاح الگوی مصرف داده شود و در صورت اصلاح نکردن میزان مصرف، طبق قانون عمل شود.
حقیقی تصریح کرد: مشارکت عمومی و دخالت زیرمجموعه مدیران در تصمیم‌گیری‌ها به تصمیم‌گیری صحیح‌تر کمک می‌کند اما این نباید به معنی این باشد که مدیر، مدیر سایه است.
وی افزود: جایگاه مدیران و کارشناسان نباید تغییر کند که در این صورت مشکل‌آفرین می‌شود.
استاندار زنجان گفت: مهم‌ترین نکته در حفاظت از منابع آب نیز این است که جایگاه کشاورزان واقعی با غیرواقعی که با تعدی و تجاوز به حریم رودخانه‌ها اقدام به کشاورزی و استفاده غیرمجاز از منابع آبی می‌کنند، تغییر یافته است.
وی آرامسازی جامعه را بزرگ‌ترین وظیفه مدیران خواند و تصریح کرد: برای تحقق این امر باید کشاورز واقعی را حفظ کرده و مشکلاتش را حل کنیم و با کشاورزان غیرواقعی برخورد جدی و قانونی انجام دهیم.
حقیقی در خصوص پرداخت خسارت به زیان‌دیدگان از بارندگی‌های اخیر خاطرنشان کرد: افرادی که به حریم رودخانه‌ها تجاوز کرده‌اند کشاورز واقعی نبوده و هیچ خسارتی دریافت نمی‌کنند اما خسارت کشاورزان واقعی که شغل اصلی آن‌ها کشاورزی بوده و استفاده منطقی و قانونی از آب داشته و در حریم قانونی کشاورزی می‌کنند پرداخت می‌شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه در تمام فعالیت‌ها باید آرامش جامعه در نظر گرفته شود اظهار داشت: تمام فعالیت‌های شرکت آب منطقه‌ای با همکاری دستگاه‌های مختلف، فرمانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، صورت گرفته و نباید اختلاف وظیفه‌ها را به عنوان همکاری نکردن تلقی کنیم.
وی افزود: هر یک از فرمانداران و نمایندگان مجلس بر اساس وظایف خود و با توجه به شرایط بین‌المللی و داخل کشور، در آرام نگه داشتن شهرستان و منطقه خود تلاش می کنند.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.