به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی روز چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در کرج برگزارشد، افزود: تیم اقتصادی دولت با حضور در استان ها و همراهی با مسئولان و مدیران پس از بازدید های میدانی و رصد مشکلات گام های موثری را در این حوزه برداشته است.
وی ادامه داد: برگزاری کارگروه های ستاد تسهیل و رفع موانع، اقتصاد مقاومتی ، صادرات غیرنفتی ، گفت وگوی بخش خصوصی و دولت بخشی از این تلاش ها به شمارمی رود که استان البرز نیز درکنار سایر استان ها به وظایف خود عمل کرده است.
استاندارالبرز اظهار داشت: دراستان البرز نیز فعالیت های خوبی را در حوزه اقتصادی شاهد هستیم اما باید از ظرفیت ها و پتانسیل ها در حوزه اقتصادی بهره هرچه بیشتر برد.
شهبازی گفت: یکی ازاین ظرفیت ها شرکت های دانش بنیان و فناور است که علاوه بر درآمد زایی بسترها را برای اشتغالزایی بیشتر فراهم می کنند.
*** پتانسیل های البرز برای اشتغالزایی استفاده شود
شهبازی در ادامه به وجود 150 برند و 10 شهرک صنعتی فعال درالبرز اشاره کرد و افزود: جذب سرمایه گذاری 202میلیون دلارخارجی دراین استان نتیجه تلاش هایی است که در حوزه اقتصادی صورت گرفته است.
وی گفت: براساس مزیت های استان البرز و ظرفیت های آن به دنبال کاهش نرخ بیکاری هستیم و تلاش های ویژه ای در زمینه طرح تدوین توسعه پایدار صورت گرفته است .
وی بیان داشت: در البرز شاهد فعالیت ویژه بخش خصوصی هستیم و دست این بخش را برای همراهی هرچه بیشتر می بوسم.
استاندارالبرز خاطرنشان کرد: مهاجرپذیری البرز به واسطه کسب و کار و جریان زندگی درآن است و شاخص های بالاتری این استان برای زندگی درمقایسه با سایر استان ها دارد.
وی اضافه کرد: البرز دومین استان مهاجر پس از تهران است و به رغم محدودیت های مالی در تلاش برای برنامه ریزی منسجم برای بهره مندی هرچه بیشتر از فرصت های موجود هستیم.
شهبازی یاد آورشد: گزارش های خوبی را از مدیران ادارات کار و تامین اجتماعی در حوزه اشتغاالزایی شاهد بودیم که باید تلاش های قابل توجه تری دراین زمینه صورت گیرد.
وی اظهار داشت: درخصوص تبصره 18 قانون بودجه لازم است تدابیر جدی از سوی مسئولان و مدیران صورت گیرد البرز از هیچ تلاشی دراین زمینه دریغ ندارد.
استاندار البرز افزود: 43 هزار زمینه شغلی مورد انتظار بوده که براساس گزارش ها 20 هزار نفر آن از طریق تبصره 18 قانون بودجه محقق می شود.
وی ادامه داد: اکنون بطور متوسط هر سه روز یک مسئول کشوری اعم از معاون رئیس جمهوری ، معاون وزیر دراستان البرز حضور می یابند و این فرصت مغتنمی است تا در کنار مسئولان کشوری مشکلات این استان را مرتفع سازیم.
شهبازی گفت: کمترین تعدیل نیروی انسانی را در البرز به نسبت جمعیت واحدهای صنعتی داشتیم و همه مسئولان و فرمانداران استان فعالانه عمل می کنند.
وی افزود: دربازدید های میدانی از واحدهای صنعتی فقط به دنبال واحدهای برند نمی رویم بلکه واحدهای کوچک و مشکلات آنها نیز در مسیر تولید و اقتصاد برای استانداری البرز مهم است.
وی یاد آورشد: شهرک صنعتی ماهدشت درنتیجه تلاش تیم اقتصادی استان البرز شناسنامه دار شده است و مشکلات سه هزار و 500 واحد صنعتی این استان تحت بررسی و رصد است.
استاندارالبرز تاکید کرد: به دنبال ایجاد فضای کسب و کار و سرمایه گذاری هرچه بیشتر دراستان البرز هستیم و بسترها برای سرمایه گذاران با هدف اشتغالزایی بیشتر فراهم است .
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.