به گزارش ایرنا، غلامرضا کاتب روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان، اطلاعات بیشتری در زمینه میزان سپرده گذاری مردم استان سمنان در بانک ها ارائه نکرد.
وی ابراز داشت: افزایش مشارکت مردمی در اقتصاد کشور نقش مهم و اثرگذار در زمینه توسعه، رونق اقتصادی و اشتغالزایی دارد.
وی افزود: استان سمنان اکنون در کشور از لحاظ شاخص مشارکت مردمی در بخش اقتصادی رشد منفی دارد و مسوولان باید تلاش کنند مشارکت مردمی در اقتصاد کشور افزایش یابد.
این نماینده مجلس، با بیان این که شاخص نرخ اقتصادی عامل اثرگذار در رشد اقتصاد است، ادامه داد: یکی از عوامل پایین بودن نرخ اقتصادی استان سمنان، کمبود مشارکت مردمی در اقتصاد کشور است.
کاتب تصریح کرد: فقدان آگاهی و فرهنگ سازی یکی از عوامل مشارکت کم رنگ مردم در اقتصاد است و ضرورت دارد مسوولان با فرهنگ سازی مردم را به مشارکت در بخش اقتصاد به منظور توسعه اقتصادی تشویق کنند.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شاخص بهبود محیط کسب و کار از دیگر عوامل توسعه اقتصادی است و رشد و شکوفایی این شاخص در گرو عملکرد مطلوب مسوولان است.
وی ابراز داشت: استان سمنان از لحاظ ظرفیت ها و افراد فرهیخته زبانزد است و ضرورت دارد با استفاده از این ظرفیت ها و استعدادها، فضای کسب و کار این استان بهبود یابد.
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شاخص فضای کسب و کار در استان سمنان از میانگین کشوری کمتر است و باید با نشست های کارشناسی فضای کارآفرینی برای سرمایه گذاران تقویت شود.
به گزارش ایرنا، نشست شورای برنامه ریزی، توسعه و ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور نمایندگان مردم شاهرود و میامی و مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران به ریاست علیرضا آشناگر استاندار سمنان برگزار شد و درباره لایحه بودجه سال آینده و ظرفیت های استان برای اشتغال و توسعه اقتصادی بحث و تبادل نظر شد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.