رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای‌شهر کرج تاکید کرد: مدیران به جای اینکه به فکر چاپ عکس در نشریات، باشند، بیایند و قهرمان همیشگی مردم باشند.

به گزارش ایلنا، رحیم خستو امروز در نشست خود با اصحاب رسانه در پاسخ سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر نگاه متفاوت مدیریت شهری به خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب، گفت: پیشنهادی در شورا مطرح شد که امیدواریم محقق شود و آن این است که رسانه‌ها برای مسائل مالی، خبرنگار و اصحاب رسانه را درگیر سیستم اداری نکنند چراکه ماهیت کاری و رسالت خبری خبرنگار، این نیست.

وی با انتقاد از عملکرد روابط عمومی مدیریت شهری کرج، گفت: به صراحت می‌گویم، روابط عمومی در ایران، حرفه‌ای نیست و بدون تعارف باید اذعان داشت این مشکل در روابط عمومی شهرداری کرج نیز صدق می‌کند. ما مدیران نیز حرفه‌ای نیستیم چراکه تلاش ما بر این است که نشریات تصویری از ما چاپ کنند و دنبال تعریف از ما باشند و روابط عمومی‌ها نیز این رویکرد را دنبال می‌کنند.

خستو گفت: تمام انرژی روابط عمومی بر این خلاصه می‌شود که چند عکس از شهردار و اعضاء شورا منتشر کند در حالی‌که سئوالات بیشمار و بدون پاسخ باقی مانده لذا رسالت روابط عمومی که باید پیوند مردم و مدیران را دنبال کند با روشی که روابط عمومی دنبال می کند، اتفاق نمی افتد.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج، تصریح کرد: بارها شاهد بودم یک کار تیمی چند ماهه در کمیسیون شورا مطرح شد که در حد انتشار یک خط، منتشر شد اما بارها تصاویر بزرگ و کوچک از مدیران شهری چاپ و منتشر می شود.

خستو با تاکید بر اینکه مدیریت، دانش رسانه می خواهد، اظهار داشت: اگر مدیران ما دانش رسانه ای نداشته باشند، عمر اداری، سیاسی و اجتماعی آنها کوتاه خواهد بود.

این عضو شورای‌شهر کرج ادامه داد: مدیران برای چاپ عکس در نشریات، دلخوش نباشند چراکه این موج در روزهای بعد سراغ مدیران دیگر خواهد رفت. مدیران قهرمان همیشگی مردم باشند و رسانه ها نیز این موضوع را خوب می دانند. مدیران و نمایندگان مردم به جای اینکه هر روز دنبال رسانه ای کردن خود باشند با حرف و عمل به دنبال پیاده کردن سیاست های خود باشند که بتوانند مسایل مهم را به گفتمان تبدیل کنند.

سخنگوی شورای‌شهر کرج در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی چگونگی عملکرد روابط عمومی‌های مدیریت شهری در سال جدید، افزود: مدیران روابط عمومی شورا و شهرداری، رویکردها را دنبال کنند. اینکه شهر و مردم چه رویکردی را دنبال می‌کند؟ مطالبات و خواسته مردم چیست؟

وی با اشاره به حدیث "مومن آئینه مومن است"، اضافه کرد: انتظار ما از روابط عمومی این است که مشکلات مردم را مطرح و به مدیران منتقل کند نه اینکه  به تعریف و تمجید صرف بپردازد در حالیکه در شهر شاهد اتفاق دیگری باشیم. از روابط عمومی شورا خواستیم در ویژه‌نامه شورا هیچ عکسی از اعضا منتشر نکند و امیدواریم این موضوع در شهرداری هم دنبال شود.

عضو شورای شهر تاکید کرد: روابط عمومی شهرداری به‌عنوان بخشی از بازوی اجرایی شورای شهر محسوب می‌شود و به نوعی باید سیاست‌های شورای‌شهر را برجسته کند و در راستای تحقق آن گام بردارد و ما در این ارتباط حساس خواهیم بود. مدیریت شهری فقط جنبه خدمت‌رسانی به تمام شهروندان برای رفع نیاز و ایجاد همدلی است که شهر کرج برای همه شهروندان با تمام علایق و سلایق خوشایند باشد.

خستو در پاسخ سوالی مبنی بر اظهارنظر رییس شورای‌شهر در نماز جمعه و غیر سیاسی بودن شورا، گفت: بنده نیز با این مسئله که شورا سیاسی نیست موافق هستم. وظایف شورا در حوزه مدیریت محلی مشخصی است. ورود به مباحث و مناسبات سیاسی به جایگاه شورا ضربه می‌زند.

وی از دلسوزان شهر خواهش کرد اگر آرزوی آرامش برای شهر دارند به دور از هر گونه رقابت به فکر خدمت مردم باشند زیرا مناطق محروم شهر نیاز به خدمات‌رسانی دارند.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه معتقدیم عدالت اجتماعی باید تحقق پیدا کند، گفت: محقق نشدن وعده‌ها سرمایه‌های اجتماعی را نابود می‌کند.

خستو با بیان اینکه سیاسی‌کاری به مدیریت‌شهری آسیب می‌زند، از رسانه‌ها خواست تحولات شهر را تیزبینانه رصد کنند.

وی از نماینده ولی فقیه در استان البرز برای دعوت از رئیس شورای‌شهر به عنوان سخنران پیش از خطبه تقدیر کرد و گفت: این مهم به مناسبت روز شوراها انجام شد که جای تشکر دارد. همکاری و راهنمایی‌های امام جمعه کرج در یکی - دو سال اخیر جلوی بسیاری از مفاسد را گرفته است.

خستو در پاسخ به این سوال که چرا این پروژه محدود به خط دو شده و آیا شورای‌شهر اراده‌ای برای راه‌اندازی خطوط «بی.آر.تی» آن‌هم در شهری مثل کرج که گرفتار ترافیک است، دارد یا خیر؟ گفت: پروژه متروی کرج تبدیل به حدیثی مفصل شده است. معتقدم به این مسئله باید واقع‌گرایانه نگاه شود. بارها از اعضا خواهش کرده‌ام از هرگونه وعده درباره این پروژه که امکان تحققش نیست، پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه پیرو وعده‌های اعضا به مردم ۵۰ میلیارد تومان به حوزه حمل‌ونقل اختصاص‌یافته، گفت: درباره پروژه متروی کرج توجه به نوسانات حوزه ارز ضروری است. نباید این نکته را از خاطر دور داشت که سازمان قطار شهری و پیمانکار مترو تاکنون انتظارات مدیریت شهری را برآورده نکرده است.

عضو شورای‌شهر کرج با اشاره به نگاه واقع‌گرایانه شورای چهارم نسبت به پروژه مترو، گفت: آنها نیز در سال‌های منتهی به دور چهارم سعی کردند این روند را کُند کنند. تصمیم‌گیری درباره پروژه متروی کرج نیازمند جسارت و شهامتِ خاصی است تا واقعیت‌ها بیان شود.

خستو با تأکید بر اینکه از ابتدا قرار نبود مترو با بودجه شهر ساخته شود، گفت: این پروژه مقرر بود با فاینانس و جذب سرمایه خارجی راه‌اندازی شود. نمی‌شود با فروش املاک‌ شهر این پروژه را تکمیل کنیم. تکمیل این پروژه نیازمند تعامل با مسئولان استانی و ملی است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا میان برخی کمیسیون‌های شورا از جمله کمیسیون فرهنگی موازی کاری دیده می‌شود، گفت: حوزه فرهنگی بسیار گسترده است، سال گذشته کمیسیون فرهنگی اقدامات مهمی از جمله تعیین روز فرهنگی کرج، را انجام داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.