مجتبی فریدونی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این برنامه معنوی - آموزشی با عنوان اعتکاف فرزندان علوی برای دانش آموزان پسر و دختر مدارس البرزدر حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه اعتکاف دانش‌آموزی یکی از بهترین بسترهای تربیت معنوی و معرفتی برای آینده‌سازان ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، همه ساله در ایام‌البیض و ماه مبارک رمضان این آیین معنوی روح‌افزا و انسان‌ساز را در دستور کار دارد.
فریدونی گفت:در عصر حاضر که هزاران تهدید و آسیب به واسطه فناوری و تهاجم فرهنگی متوجه هویت دینی و انقلابی نوجوانان است، پرداختن به امور معنوی از جمله برپایی آیین معنوی اعتکاف می‌تواند دانش‌آموزان را از نظر اعتقادی و ایمانی بیمه کند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های اعتکاف این تشکل دانش‌آموزی فراخور نیاز و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های ذهنی، روحی و جسمی نوجوانان تدارک دیده شده،اضافه کرد: نشست های تلاوت قرآن‌کریم، تشکیل حلقه‌های معرفت، سخنرانی‌های مذهبی و اخلاقی با حضور اساتید و طلاب، پاسخگویی به شبهات دینی دانش‌آموزان، برپایی نمازهای جماعت، مهمترین برنامه‌های اعتکاف دانش‌آموزی را تشکیل می‌دهند.
فریدونی یادآورشد: امسال اعتکاف دانش آموزان نیز به مدت سه روزدر حال اجراست که در آن دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوره اول و سال اول و دوم متوسطه دوره دوم شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: اجرای اینگونه برنامه ها نقش موثری در تقویت روحیه معنوی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در آنان دارد.
در سال گذشته 500 دانش آموز این استان در آیین معنوی اعتکاف شرکت کردند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.