محمود بهمنی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه حدود 30 درصد فضاهای آموزشی کشور فرسوده است، افزود: این اعتبار برای افزایش ایمنی مدارس کشور به تصویب نمایندگان خانه ملت رسیده است.
وی بیان داشت: وضعیت فضاهای آموزشی کشور با وضعیت مطلوب و استاندارد فاصله دارد لذا اختصاص بودجه مناسب در هر سال می تواند نقش موثری در تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز به ویژه در استان البرز داشته باشد.
بهمنی یادآورشد: سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز در کشور حدود 5.16 متر مربع است حال آنکه سرانه استاندارد و قابل قبول 8.39 متر مربع می باشد.
وی تعداد مدارس کشور را حدود 105 هزار مدرسه عنوان کرد و ادامه داد: انتظار می رود خیران مدرسه ساز بیش از گذشته به فضای آموزشی توجه داشته باشند و کمک کنند تا فضاهای با کیفیت و استاندارد در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
بهمنی خاطرنشان کرد: در بودجه سال 97، حدود 10 هزار و 200 میلیارد ریال به بخش تخریب و بازسازی مدارس در کشور اختصاص یافت که صد درصد جذب شد.
وی عنوان کرد: اکنون بسیاری از فضاهای آموزشی البرز فرسوده بوده و این استان با توجه به مهاجر پذیری و محدودیت فضاهای آموزشی با شرایط خاصی مواجه است.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.