به گزارش ایرنا، عبدالرضا روشن نژاد روز پنجشنبه در آیین آغازین مانور حافظان زمین در استان البرز که در منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج برگزار شد، افزود: این مانور در ایام پایانی سال و در آستانه عید نوروز با هدف فرهنگ سازی و کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز، تصرفات غیر قانونی در اراضی ملی و جلوگیری از تخریب محیط زیست انجام می شود.
وی اظهار داشت: افزایش آگاهی عموم مردم در حفاظت از عرصه های کشاورزی و منابع طبیعی و آمادگی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرفات در اراضی ملی از دیگر اهداف این مانور مشترک است.
روشن نژاد تصریح کرد: برگزاری چنین مانورهایی به عنوان یکی از سازوکارهای مهم برای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها، تأثیر مثبتی در ارتقاء سطح آگاهی بهره برداران عرصه های کشاورزی و منابع طبیعی دارد.

***
معاون فرماندار ویژه کرج نیز در این آیین گفت: این مانور با رویکرد حفاظت و حراست از زمین به عنوان یک سرمایه ملی و یک امانتی که ارثیه گذشتگان بوده و باید با اراده صحیح و مسئولانه حفاظت و به نسل آینده تحویل دهیم، انجام می شود.
حسین شریف کاظمی افزود: این اراده نشات گرفته از بحث امانت داری است و اگر به این اصل و مهم دست اندازی و هتک حرمت و بی توجهی می شود نشانه تعلل ما یا رویکرد خودخواهانه افرادی است که قصد دست اندازی به قانون و زمین را دارند.
وی اظهار داشت: باید به یک نتیجه برسیم که زمانیکه قانون گذار می خواهد با ناهنجاری مبارزه کند نشانه عدم دانش انسان هایی است که خود را مجاز برای دست اندازی به زمین می کنند.
شریف کاظمی گفت: در این امر مردم را باید با خود همراه کنیم که نیاز به فرهنگ سازی دارد و برای این فرهنگ سازی باید حساسیت موضوع را در قالب جملات کوتاه و قصار در جامعه هدف قرار دهیم که در این صورت تا 90 درصد ماموریت ما به درستی انجام می شود.
وی اضافه کرد: با دست اندازی و خودخواهی بعضی افراد که به دنبال منافع شخصی هستند می توان به راحتی با مشارکت مردم با آن ها بجنگیم بدون اینکه هزینه زیادی ببرد.
معاون فرماندار کرج افزود: با کمک از قانون برای حفاظت از این سرمایه ملی می توان کمک گرفت که در سایه وحدت به جایی برسیم که دغدغه کمتری داشته باشیم و به یک نقطه پویایی و بالندگی برسیم تا در بهره برداری از این سرمایه ها همگان به صورت مساوی نفع ببرند.
در پایان این آیین اکیپ های حفاظتی دستگاه های اجرایی منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و محیط زیست استان به صورت نمادین در عرصه ها حضور یافتند.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.