به گزارش ایرنا، جشن نیکوکاری امسال با شعار عیدی برای همه از 15 اسفند با نواختن زنگ نیکوکاری در مدارس کلید خورد تا بار دیگر در سنگر تعلیم و تربیت به مردم یادآوری شود که برای نشاندن لبخند شادی برلبان نیازمندان ،منتظر دست های پرسخاوت همه در این حرکت معنوی هستیم.
جشن نیکوکاری با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی، سازمان بسیج مستضعفین و مراکز نیکوکاری محله برگزار می شود تا بار دیگر شاهد شکوه مهربانی ایرانیان در کمک به همنوعان نیازمند خود باشیم.
این جشن با هدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه و تلاش در کاهش آلام و مشکلات نیازمندان برگزار می شود.
کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده در جشن نیکوکاری قبل از آغاز سال نو بین نیازمندان توزیع می شود تا همه یک نوروز شاد را در کانون خانواده آغاز کنند.
هر ساله شروع این جشن در مدارس آغاز می شود تا دانش آموزان درس مشترکی به نام مهربانی ، بخشش و کمک را تمرین کنند.
دانش آموزان در این جشن با شور، اشتیاق و هیاهویی وصف ناپذیر شرکت می کنند تا بگویند تا خدا هست ، مهربانی هست و بار دیگر در آستانه سال نو به یاری نیازمندان آمده اند.
دانش آموزان البرزی با برگزاری جشن نیکوکاری شادی هایشان را با همنوعان خود تقسیم می کنند و دراقدامی خودجوش و خیرخواهانه به یاری نیازمندان می شتابند تا غم نداری از سیمای مهربان و بغض نهفته در نگاه معصوم همنوعانشان؛ رخت بر بندد.
امروز روز مرور درس مهربانی و بخشش ، روز تولد عاشقانه احسان و نیکوکاری است که دانش آموزان البرز با دست های مهربان و نگاه انسان دوستانه بار دیگر آن را به نمایش می گذارند تا همه همکلاسی هایشان عیدی شاد و به یاد ماندنی داشته باشند.
در این روز قشنگ و سراسر نور بار دیگر شور و شعور مردمانی که ساده و بی آلایش؛ قلب های پر مهر خود را برای بر گرفتن غبار حسرت و نداری از نگاه معصوم نیازمندان شهر و نشاندن گل لبخند بر لبان آنان به پیشکشی که آورده اند را به تصویر می کشد.
فرزندان مهربان، پاک و معصوم ایران زمین آمده اند تا شادی هایشان را با یکدیگر قسمت کنند و نگذارند آتش حسرت و نداری؛ قلب پر مهر همنوعانشان را بسوزاند و اشک غم را بر پهنه صورتشان بلغزاند و دلشکسته و غمگینشان سازد.
دانش آموزان آمده اند که بگویند، هیچگاه همنوعان نیازمند خود را فراموش نکرده اند و اجازه نخواهند داد که طعم تلخ نداری، قلب پاک آنان را جریحه دار کند.
امروز دوباره نسیم مهربانی در مدارس به انتظار نشسته است تا بر صورت مهربان و دست های پر عاطفه هزاران دستگیر سخاوتمند بوسه بندگی زند.
استان البرزبا داشتن مردمانی خونگرم، صمیمی، نوعدوست و مهربان بار دیگر شاهد حضوری ماندگار در جشن نیکوکاری خواهد بود که امروز زنگ مهربانی و مشارکت آن در مدارس به صدا درآمد تا همه یا علی دیگری بگویند در راه کمک به نیازمندان.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز در این زمینه گفت : هر ساله دانش آموزان ایران کوچک با نگاهی معنوی به کمک دانش آموزان بی بضاعت در آستانه سال نو می آیند.
سالار قاسمی اظهار داشت: همدلی دانش آموزان البرزی در یاری رساندن به دانش آموزان نیازمند ریشه در آموزه های دینی دارد.
وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام سفارش زیادی به کمک به ایتام و نیازمندان شده است، هدف از برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس را ترویج فرهنگ خیر، احسان و نیکوکاری در میان دانش آموزان ذکر کرد.
وی بیان داشت: ترویج فرهنگ خیر، احسان و نیکوکاری در میان دانش آموزان به لطف پروردگار رو به قوت است و باید آن را آشکار و تقویت کنیم تا فرهنگ سازی در میان مردم کمرنگ نشود و نیازمندان به فراموشی سپرده نشوند.
وی ادامه داد: امروز دانش آموزان با مشارکت در این حرکت خداپسندانه لبخند را بر لبان بیش از
پنج هزار دانش آموز نیازمند به حمایت در آستانه سال نو می نشانند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.