به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که باحضور مدیرکل آموزش و پرورش گلستان برگزار شد، گفت: اگرچه کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی یک مشکل ملی و استانی است اما گنبدکاووس نیازمند توجه ویژه متولیان برای رفع مشکلات می باشد.
وی افزود: درسه سال گذشته افزون بر 250 میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی های سرمایه ای گنبدکاووس به حوزه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس آن اختصاص یافته که حدود چهار برابر سال های قبل آن می باشد.
کریمی اضافه کرد: علاوه بر این، با مشارکت نیکوکاران گنبدی در 15 ماه گذشته، احداث یا بهره برداری از 30 واحد آموزشی در این شهرستان شروع شده که اقدام بسیار قابل توجهی می باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش از نهادهای تاثیرگذار درجامعه است، رفع مشکلات زیرساختی آن درحوزه فضای آموزشی و نیروی انسانی که دغدغه خانواده ها نیز است، ضروری می باشد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب، از اعزام راویان انقلاب به روستاها و مدارس این شهرستان با هدف بیان خاطرات و دستاوردهای انقلاب برای مردم و نسل جوان خبر داد.
کریمی گفت: آموزش و پرورش و مدارس از نهادهایی هستند که باید با اجرای برنامه های متنوع به استقبال جشن های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بروند.
به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین جلسه از کسب رتبه اول شورای آموزش و پرورش این شهرستان در استان گلستان خبر داد و با قدردانی از زحمات اعضای این شورا، گفت: در ایام دهه فجر، برنامه های متنوعی در مدارس اجرا می شود که 69 برنامه آن شاخص است.
فرج الله رزاقی افزود: براساس دورنمای پنج ساله نظام تعلیم و تربیت گنبدکاووس که در دو بخش نیروی انسانی و فضای آموزشی تهیه شده، آموزش و پرورش با کمبودهایی در این دو بخش مواجه می شود که باید برای آن چاره اندیشی شود.
وی اضافه کرد: درپنج سال آینده به جمعیت دانش آموزی گنبدکاووس که هم اکنون 76 هزارو 843 دانش آموز از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم در مدارس دولتی و غیردولتی دارد، 15 هزار و 363 نفر اضافه می شود.
رزاقی اضافه کرد: افزایش این تعداد دانش آموز و از طرفی بازنشسته شدن 1492 معلم در پنج سال آینده، به تعداد قابل توجهی کلاس درس و نیز نیروی انسانی جدید نیاز دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی به تحصیل 18 هزار و 344 دانش آموز در 189 مدرسه غیردولتی گنبدکاووس نیز اشاره کرد و گفت: استحکام بنای بخش قابل توجهی از این مدارس امسال به پایان می رسد که درصورت عدم تمدید استحکام بنا، دانش آموزان این مدارس به ظرفیت مدارس دولتی اضافه می شوند.
به گزارش ایرنا، در ابتدای این مراسم که در دبستان دخترانه غیردولتی محمدی گنبدکاووس برگزار شد، زنگ هفته شورای آموزش و پرورش (24 تا 30 دی) به صدا درآمد و در پایان جلسه نیز از اعضای شورای آموزش و پرورش این شهرستان به خاطر کسب رتبه برتر استانی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.