به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی روز دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی استان البرز، با اشاره به وجود عشق پایدار و بدون چشمداشت پرسنل منابع طبیعی و محیط زیست به مردم و طبیعت، افزود: امروز طبیعت به صورت طبیعی و از طرفی با رفتارهای ناهنجار انسانی در معرض تخریب قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: این در حالی است که در تخریب طبیعت و محیط زیست نقش انسان در سال های اخیر خیلی پررنگ شده است.
وی گفت: حوادث و بلایای طبیعی هم در تخریب منابع طبیعی تاثیرگذار است ولی هرجایی که پای بشر باز شده مشکلاتی را برای طبیعت، سلامتی و جانداران ایجاد کرده است.
شهبازی افزود: البرز استان کوچکی است که 5200 کیلومتر مربع وسعت دارد و 83 درصد از این وسعت در اختیار منابع طبیعی است که پاسداری از این عرصه کار سنگینی است.
وی اظهار داشت: از نزدیک 445 هزار هکتار عرصه ملی استان اخبار خوبی به خصوص در بخش اجرای ماموریت ها و برخورد با متخلفان به گوش می رسد.
استاندار البرز با اشاره به بیابان زایی در بخش های جنوبی استان، گفت: منابع طبیعی البرز طرح ها و برنامه های خوبی در این حوزه دارد تا عرصه های طبیعی موجود تبدیل به عرصه های بیابانی نشود.
وی افزود: به این منظور در بودجه بندی استان برای جلوگیری از گسترش بیابان نگاه ویژه ای خواهیم داشت.
وی تاکید کرد که جمعیت زیاد و مهاجرپذیری البرز کار را برای ما در حفظ منابع طبیعی سخت تر می کند.
شهبازی گفت: پایه اساسی استان البرز صنعت است ولی محیط زیست تا حدی آن را با شعاع 120 کیلومتر کنترل کرده است به طوریکه در آمار اخیر سازمان برنامه و بودجه البرز این استان به سمت خدمات و کشاورزی رفته است.
وی اظهار داشت: در موضوع زیرساخت ها حساسیت خاصی دارم بویژه در حوزه فضای سبز و در خصوص تغییر کاربری ها که گاها مورد شماتت بعضی از افراد قرار گرفته ام.
استاندار البرز گفت: بیشترین ارزش افزوده زمین در البرز است که همت استانی و شجاعانه می خواهد تا در مقابل بعضی از افراد بایستیم.
وی همچنین با پیشنهاد به مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در خصوص ارایه برنامه مدونی در بحث منابع طبیعی، افزود: ارایه این برنامه برای پیگیری برای محافظت ازمنابع طبیعی است.
وی همچنین با اشاره به حضور پررنگ یگان حفاظت منابع طبیعی در عرصه ها، بیان داشت: از زمانیکه یگان حفاظت در کنار منابع طبیعی قرار گرفته توفیقات خوبی داشته اند.
شهبازی تاکید کرد که باید از تخریب ها چه از طرف انسان ها و چه از طریق چرای بی رویه دام ها جلوگیری شود.
در پایان این نشست استاندار البرز همیار افتخاری طبیعت شد و کارت همیاری خود را دریافت کرد.
در این دیدار مدیرکل منابع طبیعی و جمعی از پرسنل این اداره کل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز و مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز حضور داشتند.
6156/6993
ا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.