به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی روز چهارشنبه در بیست و هشتمین دوره معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی قم، افزود: در همفکری با رئیس مجلس شورای اسلامی بنا شد، هفته آینده دراین رابطه جلسه ای با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شود.
وی ادامه داد: اگر 20 هزار میلیارد ریال دیگر برای حل مساله امهال وام کشاورزان تخصیص یابد تا سه سال آینده مشکلات کشاورزان در این زمینه حل می شود؛ البته دولت هم مبلغی اختصاص داده ولی کسری دارد.
وی خاطرنشان کرد: هر سال در قانون بودجه سنواتی حل این مساله را تصویب می کنیم و قانونگذار می گوید نیازی به ردیف بودجه ندارد، زیرا بانک کشاورزی با بانک مرکزی و بانک مرکزی با دولت ارتباط مالی دارد و در سندهای حسابداری این مساله را منظور می کنند.
امیرآبادی افزود: ولی بانک کشاورزی می گوید باید حتما ردیف بودجه ای تعریف شود تا ما به التفاوت سودی که امهال می شود و یا به تاخیر می افتد، به این بانک پرداخت شود، در صورتی که با توجه به بدهی بانک کشاورزی به بانک مرکزی و بدهی بانک مرکزی به دولت نیازی به ردیف بودجه نیست.
وی اضافه کرد: برای این که این مشکل در بودجه سال 98 پیش نیاید، قرار شده است ردیفی اختصاص یابد تا بانک کشاورزی بهانه نیاورد.
وی در ادامه با اشاره به منابع طبیعی و زمین های مردمی، گفت: برخی شکایت هایی که مردم از استان های مختلف به دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام کرده اند در خصوص منابع طبیعی بود و رهبری دستور فرمودند در کمیته ای بررسی شود.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مناسب نیست مردم بگویند قبل از انقلاب به ما زمین دادند و بعد از انقلاب می خواهند از ما بگیرند؛ در قم روستایی داریم که با داشتن قدمت چند صد ساله، منابع طبیعی سند گرفته و خانه های مردم را زمین های ملی اعلام کرده است.
امیرآبادی با تاکید بر این که این مسائل قابل قبول نیست و مردم را ناراضی می کند، گفت: اگر قانون نیاز است آمادگی داریم در مجلس مشکلات مردم را حل کنیم و اگر نیاز نیست مسئولان کمک کنند تا مشکلات حل شود.
عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: امروز به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم تا از زمین های منابع طبیعی برای ساخت چند مرکز خدماتی استفاده کنیم، در حالی که کشاورزانی چندین سال روی زمین کشت و برداشت کرده اند و در شرایط کنونی دولت سند گرفته تا آنان را از زمین بیرون کند که جالب نیست.
وی همچنین با اشاره به این که جوانان با استفاده از فرصت های کوچک کارهای بزرگ انجام می دهند، بیان کرد: قم از نظر ظرفیت کشاورزی جغرافیای کوچکی دارد، ولی امسال سه تَن از نمونه های کشوری در بخش کشاورزی از استان نتخاب شدند که نشان دهنده این است که قم ظرفیت بالایی دارد.
وی تاکید کرد: وقتی به مردم بها داده و زمینه مناسب و تسهیلات لازم ایجاد شود، به طور حتم این ملت می تواند کارهای بزرگی به ویژه در بخش صنعت، کشاورزی و اقتصاد انجام دهد.
امیرآبادی بیان کرد: با وجود این که قم استان پرتنش آبی در بخش کشاورزی است و زمین مساعدی برای کشاورزی ندارد، ولی پیشرفت های بسیاری در این عرصه داشته است و مسئولان باید در برنامه ریزی های خود فرصت های بهتری در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند.
وی با بیان این که قم از قطب های دامپروری کشور است، تاکید کرد: از وزارت جهاد کشاورزی می خواهیم کمک کند تا صنایع وابسته دام و بسته بندی محصولات دامی به وضعیت بهتری ارتقا یابد تا ارزش افزوده مناسبی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: حل مشکلات گاز و آب شهرک دامشهر قابل تقدیر است و باید برای رفع مسائل شهرک لبن نیز برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.
امیرآبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: با وجود همه مشکلات، کوتاهی ها و نواقصی که این روزها در بخش های مختلف کشور وجود دارد، ملت ایران روز 22 بهمن کار بسیار بزرگی کردند.
نماینده قم اضافه کرد: مردم از عملکرد ما مسئولان گله مند هستند، ولی نشان دادند پایبند آرمان های انقلاب هستند و نظام را دوست دارند و اگر منِ مسئول کوتاهی می کنم پای نظام و انقلاب نمی گذارند.
وی ادامه داد: از سال 95 تاکنون تیم اسرائیلی سعودی آمریکایی در اتاق فکری برنامه ریزی زیادی کردند که ملت سر صحنه نیایند و به دنبال ایجاد اغتشاش، بحران و آشوب در کشور بودند، به طوری که آمریکایی ها رسما اعلام کردند دنبال این هستیم تا 22 بهمن این نظام موجود نباشد.
وی تصریح کرد: دشمنان کور خوانده اند، مردم آمدند و پای نظامشان ایستادند و اکنون نوبت ما مسئولان است تا با برنامه ریزی و انسجام خوب، هماهنگی و همدلی دولت و مجلس و با استفاده از ظرفیت های داخل، کشوری آباد و سرزنده و مردمی با رفاه داشته باشیم.
در آیین بیست و هشتمین دوره معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی قم که با حضور مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، علی اکبر مویدی معاون ترویج و آموزش کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاوری، بهرام سرمست استاندار قم در سالن همایش های شهرداری برگزار شد، به مناسبت دهه فجر 32 طرح در بخش های بهبود تولیدات دامی، مدیریت آب وخاک، بهبود تولیدات گیاهی، شیلات و امور آبزیان و صنایع تبدیلی و غذایی با اعتبار یک هزار و 210 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 471 تَن افتتاح شد که 489 خانوار از مزایای این طرح ها بهره مند می شوند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.