به گزارش ایرنا، حاجی رضا شاکرمی روز دوشنبه در نشست شورای سیاستگذاری و حفظ بیت المال در بخش اراضی ملی و منابع طبیعی استان البرز که در فرمانداری نظرآباد برگزار شد، افزود: امروز آلودگی هوا و محیط زیست یکی از مشکلات جدی استان است .
وی ادامه داد: این آلودگی و بارش های اسیدی می تواند با آسیب هایی مانند اختلال در یادگیری و اثرات نگران کننده بر انسان همراه شود.
شاکرمی اضافه کرد: اختلال در یادگیری یکی از مهم ترین صدمات ناشی از آلودگی ها است که می تواند بر روند یادگیری دانش آموزان و دانشجویان تاثیر گذاشته و در آینده مشکلاتی را برای کشور ایجاد کند.
وی با بیان اینکه ضرب و جرح رتبه دوم جرائم قضایی در جامعه را به خود اختصاص داده، افزود:
می توان گفت که آلودگی هوا و تاثیر آن بر خلق و خوی انسانی از عوامل ضرب و جرح در جامعه است.
شاکرمی با اشاره به اینکه شرایط لازم برای کاهش آلودگی هوا باید ایجاد شود، خاطر نشان کرد: خشک شدن تالاب صالحیه شهرستان نظرآباد به تشدید ریزگردها می انجامد که نیاز است به این منظور اقدامات جدی صورت گیرد.
وی ادامه داد: ضرورت دارد سال آینده، شرکت آب منطقه ای، محیط زیست و جهاد کشاورزی استان های البرز و قزوین و مسئولان کشوری در سطح وزارتخانه ها نشست های در خصوص تعیین حق آبه تالاب صالحیه برگزار کنند و در این خصوص تعیین تکلیف شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به احیای قسمتی از باغ سیب مهرشهر کرج اشاره کرد و افزود: با نظارت مدعی العموم قسمتی از این باغ احیا و در حال انجام است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.