به گزارش ایرنا، « احمد طهرانی» روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود: اعتیاد، مهمترین معضل برای جوانان کشور است و ابتلای آینده سازان کشور به این بلای خانمان سوز، آسیب های سنگینی را به جامعه وارد می کند.
وی تاکید کرد: بررسی شیوه های مقابله با اعتیاد و مصرف مواد مخدر نشان می دهد که جامعه و خانواده ها به آگاه سازی و حساسیت زایی برای مصونیت در برابر این آسیب اجتماعی نیاز دارند.
فرماندار خمین اظهار داشت: جامعه باید کاهش سن مصرف مواد مخدر و اعتیاد زنان به مواد مخدر را بپذیرد تا برای مقابله با آن بتواند راهکار های عملی ارائه دهد.
طهرانی با اشاره به نقش تاثیرگذار سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: این سازمان های مردمی می توانند با حضور در مهدهای کودک، مراکز آموزشی و مناطق آسیب پذیر اثرات مخرب مصرف مواد مخدر را تشریح کنند.
وی افزود: راه اندازی مرکز دولتی ترک اعتیاد به مواد مخدر اقدام تاثیرگذاری برای درمان معتادان است.
فرماندار خمین خاطرنشان کرد: مقابله با مواد مخدر به خرده فروشان محدود نمی شود و مبارزه با کشت گیاهانی که منجر به تولید مواد مخدر می شوند، ضروری است.
دادستان عمومی و انقلاب خمین نیز در این نشست گفت: در مبارزه با اعتیاد، حلقه های اجتماعی متعددی وجود دارد که مهمترین آن، خانواده است.
«خسرو شجاعیان» افزود: در خانواده هایی که والدین اعتیاد به مصرف مواد مخدر دارند درصد مصرف مواد توسط فرزندان افزایش می یابد و این خانواده ها صلاحیت نگهداری فرزندان را ندارند.
دادستان عمومی وانقلاب خمین با اشاره به دستورالعمل مقابله با مصرف مواد مخدر توسط کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: هدف این دستورالعمل شناسایی این کودکان و درمان آن ها است.
وی گفت: کودکانی که مصرف مواد مخدر اعتیاد دارند باید توسط دستگاه های متولی شناسایی و نوع رفتار با آنها مشخص شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین نیز گفت: مرکز دولتی ترک اعتیاد شهرستان ظرفیت خدمات دهی به 835 معتاد را دارد.
دکتر« جواد جواهری» افزود: در این مرکز به افرادی که وضعیت اقتصادی خوبی ندارند یا افرادی که رفتارهای پرخطر دارند خدماتی نظیر آموزش و اطلاع رسانی ، توزیع سرنگ رایگان وتشخیص بیماری های مختلف ارایه می شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خمین گفت: یکی از خیران نیکوکار شهرستان 10 میلیون ریال به این مرکز دولتی کمک کرده است.
رئیس بهزیستی خمین نیز در این نشست با اشاره شروع به کار پویش پیشگیری از مصرف ماده مخدر گل گفت: مبارزه با مواد مخدر جدید همچون گل نیازبه حساس سازی جامعه دارد.
« اسماعیل خانجانی » افزود: این پویش با حضور سازمان های مردم نهاد، ادارات و اقشار مختلف مردم با هدف آگاه سازی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی راه اندازی شده است.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت دارد.
9930/7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.