حجت الاسلام «صفر قربانپور» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 20 مسجد ویژه دانش آموزان و دانشجویان است و اقشار مختلف مردم نیز در 130 مسجد دیگر معتکف می شوند.
وی با بیان اینکه سال گذشته هفت هزار و 440 نفر در آیین اعتکاف در استان مرکزی شرکت کردند، بیان کرد: امسال آمادگی کامل برای پذیرایی از بیش از هشت هزار و 500 معتکف در مساجد استان وجود دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: ثبت نام معتکفان از یک هفته به آغاز این آیین معنوی کلید می خورد و مساجدی که ظرفیت داشته باشند می توانند تا لحظه آغاز اعتکاف افراد را پذیرش کنند.
حجت الاسلام قربانپور ادامه داد: بیش از 60 درصد از معتکفان سال گذشته استان مرکزی را نوجوانان و جوانان 15 تا 30 ساله تشکیل دادند و این نشان دهنده سطح بالای گرایش به معنویت در قشر جوان استان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده 90 درصد جوانانی که در اعتکاف حضور پیدا کردند افراد تحصیل کرده با مدارج تحصیلی لیسانس و بالاتر بوده اند.
حجت الاسلام قربانپور افزود: برگزاری حلقه های معرفتی، مداحی، جزء خوانی قرآن کریم، مشاوره، احکام، جشن ولادت حضرت علی (ع) و قرائت دعای ام داود از جمله برنامه های اعتکاف در مساجد استان مرکزی است.
وی بیان کرد: خلوت معنوی جوانان و نوجوانان در خانه خدا و عبادت خالصانه موجب بیمه شدن جامعه از هجمه های فرهنگی دشمنان می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی یادآوری کرد: با توجه به اینکه آیین اعتکاف امسال مصادف با آغاز تعطیلات نوروز است انتظار می رود افراد بیشتری نسبت به سال گذشته در این آیین معنوی شرکت کنند.
آیین معنوی و روح‌ بخش اعتکاف از 13 تا 15 ماه رجب همزمان با 29 اسفندماه جاری تا دوم فروردین ماه سال آینده در نقاط مختلف کشور برگزار می شود.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.