فتانه شکرالهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: براین اساس تیم های کارشناسی اداره کل استاندارد البرز با استقرار در فروشگاه های بزرگ استان، میزان اعتماد مردم به کالاهای دارای علامت استاندارد را مورد سنجش و ازریابی قرار می دهند.
وی بیان داشت: ارتقای کیفیت خدمات رسانی، شناخت بیشتر مصرف کننده نسبت به علامت استاندارد و اهمیت درج نشان استاندارد روی محصولات تولیدی را از اهداف این طرح است.
شکرالهی،آگاه سازی مردم نسبت به کالاهای مشمول استاندارد اجباری و تشویقی را ضروری دانست و افزود: توسعه و ترویج استاندارد سازی نیازمند همراهی و حمایت مصرف کنندگان است.
مدیرکل استاندارد البرز گفت: سنجش میزان اعتماد عمومی مردم نسبت به استاندارد بستر مناسبی را برای تقویت و اصلاح راهبرد استاندارد سازی مهیا می کند.
** هشدار به عرضه کنندگان محصولات نامرغوب و تقلبی
وی ضمن تقدیر از اصناف مومن و متعهد البرز که فقط کالاهای باکیفیت عرضه می کنند و انصاف را الگو قرار داده اند، گفت: متاسفانه برخی افراد در نقاب اصناف مرتکب تخلفات صنفی
شده و از اعتماد مردم سوءاستفاده می کنند.
شکرالهی ادامه داد: بر همین اساس همه عوامل نظارت و بازرسی استان در حرکتی هماهنگ با گرانفروشان و عرضه کنندگان محصولات تقلبی و جعلی که سلامت جامعه را نشانه گرفته اند قاطعانه برخورد کرده و افراد خاطی را به تعزیرات حکومتی معرفی می کنند تا تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.
* برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با مقررات سازمان ملی استاندارد
مدیرکل استاندارد البرز همچنین به برگزاری دوره های آموزشی برای اتحادیه های صنفی با محوریت استاندارد اشاره کرد و گفت: شرکت کنندگان در این دوره ها با قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد آشنا می شوند.
شکرالهی افزود: آشنایی کسبه متقاضی دریافت جواز کسب با قوانین استاندارد و کالاهای مشمول استاندارد اجباری از دیگر برنامه هایی است که با هدف آگاهی واحدهای صنفی با اطلاعات فنی و تخصصی در دستور کار اداره کل استاندارد قرار گرفته است .
حدود 120 هزار واحد صنفی و سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در استان البرز فعالیت می کنند.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.