به گزارش ایرنا، عزیزالله شهبازی روز شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه البرز که با حضور وزیر صنعت؛ معدن و تجارت برگزار شد با بیان اینکه مشارکت بانوان و جوانان در بخش صنعت و تولید این استان بی نظیر است افزود: امروز گسترش و شکوفایی تولید، صنعت، سرمایه گذاری و کارآفرینی در البرز موج می زند.
وی اضافه کرد: یکی از ماموریت های جدی رییس جمهوری به استانداران حمایت و پشتیبانی از واحد‌های صنعتی، تولید کنندگان ، کارآفرینان و سرمایه گذاران است.
شهبازی گفت: به این منظور در استان البرز جلسات متعددی از جمله ستاد تنظیم بازار ، کارگروه صادرات غیر نفتی ‌و اقتصاد مقاومتی با مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی و قضایی به صورت مرتب تشکیل می شود.
شهبازی افزود: البته سایر مسوولیت ها در حوزه های عمرانی ، امنیتی ، خدماتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز در استان در حال انجام است.
استاندار البرز با بیان اینکه از 15 هزار میلیارد حجم ریالی پروژه های دهه فجر امسال در استان 10 هزار میلیارد آن مربوط به بخش خصوصی است افزود: از سرمایه گذاران حتی با مبالغ کم که علاقمند به سرمایه گذاری در استان باشند حمایت شده و برای آنان فرش قرمز پهن می کنیم.
وی ادامه داد : سرمایه گذاران یک که مشکلی دارند در صورتی که مسایل خود را مربوط به هر بخش و دستگاهی باشد مطرح کنند هدیه ای بی شک به آنان داده می شود.
استاندار البرز افزود: همه بخش های استان برای خدمت به سرمایه گذاران و کار آفرینان آماده هستند.
شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این استان قطب قطعه سازی خودرو است ادامه داد: انتظار ما این است که این قطب ارزشمند در استان تقویت و طلب هایی که از شرکت های خودرویی دارند به شکلی در اختیارشان قرار داده شود.
وی با بیان اینکه در هیچ کدام از واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان تعدیل نیرو نداشته ایم افزود:
شرکت های دانش بنیان که در تولید علم، دانش، خلاقیت و ابتکار در استان فعال و اساس این شرکت ها ضد تحریمی هستند، انتظار داریم که در بخش تسهیلات، تخفیف و معافیت به آنها توجه تا گره ای از مشکلات آنها برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه نیاز است تا در بخش گمرکات نیز نیاز است تا کالاها و اجناس مورد نیاز واحدها از گمرکات ترخیص شود گفت: انتظار ما از وزیر صنعت ، معدن و تجارت این است که به این مسأله نگاه ویژه ای داشته باشند تا این واحدها بتوانند لوازم و تجهیزات شأن را از گمرکات ترخیص کنند.
استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به واحد‌های تحت تملک بانک در استان اشاره و افزود: شرکت هایی هستند که به تملک بانک ها درآمده و به حال خود رها شده آمد انتظار ما این است که در این خصوص نیز با توجه به اینکه برخی از این واحدها اثر گذار هستند در دولت پرداخته شود.
شهبازی در ادامه اختیارات استانداران در حوزه هایی از جمله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را یکی دیگر از خواسته ها برای تولید اشتغال عنوان و افزود: از تریبون ها برای وفاق و همدلی در استان استفاده شود چرا که این هم افزایی موجب ایجاد هر چه بیشتر اشتغال، معیشت، رفاه عمومی و رفع معضل بیکاری می شود.
7414/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.