به گزارش ایرنا امید حاجتی شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: این تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذارانی پرداخت می شود که قصد انجام طرح ها و پروژه های اقتصادی در استان را دارند.
وی گفت: یک کمیته سه نفره در استان به ریاست استاندار نیز تشکیل می شود که قبل از پرداخت تسهیلات به فرد سرمایه گذار پروژه آن مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که طرح سودآور و توجیه پذیر باشد تسهیلات پرداخت می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار داشت: در حال بررسی ظرفیت بانک ها و دستگاه های استان هستیم تا مشخص شود که کدام بانک و دستگاه امکان حضور در انجام این طرح را دارند.
حاجتی با اشاره به اینکه مواردی برای انجام این طرح در اولویت قرار دارند بیان کرد: از جمله این اولویت ها پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به طرح هایی است که صادرات محور هستند .
وی گفت: همچنین طرح های نیمه تمام در استان که نیاز به سرمایه در گردش دارند و پروژه های دانش بنیان نیز در اولویت پرداخت این تسهیلات هستند.
وی در ادامه با اشاره به واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی بیان کرد: بیش از یکصد پروژه دستگاه های اجرایی قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند.
حاجتی افزود: با انجام این کار می توان نقدینگی بخش خصوصی را برای انجام پروژه های استان هدایت کرد که مزیت های زیادی را برای رونق اقتصادی استان به دنبال دارد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: نحوه عملکرد دستگاه ها در این طرح در تامین کسری اعتبار هزینه ای دستگاه ها و پرداخت سهم عمرانی آن ها تاثیر گذار است و از این 2 اهرم برای اجرای موفقیت آمیز این طرح در استان استفاده می شود.
در ادامه این نشست رییس گروه امور مشارکت های عمومی و خصوصی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان کرد: 108 پروژه در استان از 11 دستگاه اجرایی قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند.
فریده مرتضایی ادامه داد: متاسفانه همکاری دستگاه ها در این طرح ضعیف بوده است به همین منظور یک مشاوره در استان در نظر گرفته شده است که تا بهمن ماه طرح های دستگاه های اجرایی را که برای تکمیل ان ها امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد را مشخص کند.
وی گفت: این طرح یک فرصت برای استان است که با کمترین هزینه پروژه های دولتی استان به بهره برداری برسند.
رییس گروه امور مشارکت های عمومی و خصوصی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: برای تکمیل 108 پروژه دولتی در استان نیاز به اعتباری بالغ بر 2 هزار و 360 میلیارد ریال است که از این میزان یک هزار و 330 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی گفت: تا پایان امسال باید عملکرد استان در نحوه اجرای این طرح به دولت اعلام شود.
7158/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.