به گزارش ایرنا، حیدر حامدی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران برگزارشد، اظهارداشت:
در کرج افراد زیادی بی مسکن هستند که می توان به کمک رسانه ها این اطلاع رسانی انجام شود.
حامدی خاطر نشان کرد: سال گذشته از محل حساب 100 امام (ره) ، یک میلیارد و 800 میلیون ریال با کمک خیرین به مسکن روستایی استان کمک شده است .
وی گفت: با جذب کمک های خیرین می توان گام های موثری در این زمینه برداشت.
** احداث هفت هزارو 600 واحد مسکن مهر در استان البرز
بهزاد رسولی زاده معاون حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز در این نشست، گفت: همزمان با اجرای طرح مسکن مهر در کشور تاکنون 7 هزارو 600 واحد مسکن مهر در استان تحویل متقاضیان یا در حال بهره برداری است.
وی بیان داشت: این واحد های مسکونی در شهرستان های نظرآباد، اشتهارد و گرمدره تحویل متقاضیان شده و مابقی نیز در حال احداث است.
این مسئول خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت مسکن را بارعایت ضوابط فنی برای گروه های حساس و کم برخوردار جامعه انجام می دهد.
وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تلاش می کند تا با حداقل ها افراد کم برخوردار را صاحب مسکن کند، اظهارداشت: با ارائه تسهیلات کم بهره این اقدامات اجرا می شود.
وی گفت: خدمات رسانی و آسفالت معابر روستایی از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی البرز تامین اعتبار شده است.
رسولی زاده ، احداث سه مدرسه و سه مسجد توسط بنیاد مسکن در بافت های حاشیه ای شهرهای کم برخوردار البرز از جمله اقدامات اجرایی برشمرد.
وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به عنوان همیار اداره کل
راه وشهرسازی استان کار می کند.
** بانک ها تسهیلات لازم را در اختیار روستائیان قرار دهند
افشین انتظاری سرپرست حوزه بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز، گفت: اکنون هشت بانک تسهیلات روستایی را بر اساس دستور العمل بانک مرکزی می بایست پرداخت کنند که اغلب به خاطر تغییر سیاست ها این اقدام صورت نمی گیرد.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون هیچ بانکی در استان تسهیلات روستایی را پرداخت نکرده است،بیان داشت: بانک ها در گذشته همکاری با بنیاد مسکن داشتند اما اکنون با تغییر سیاست ها از بانک ها توقع داریم که در پرداخت وام ها تسهیل کنند.
انتظاری گفت: دولت مصوبه ای به عنوان تبصره 35 دارد و کسانی که تسهیلات کمتر از 350 میلیون
ریال را یکجا پرداخت کنند همه جرایم دیرکرد آنها بخشوده می شود.
وی با اشاره به اینکه پس از زلزله استان کرمانشاه با استفاده از مشارکت های مردمی تمام واحد های آسیب پذیر استان البرزاخطار گرفتند، اظهارداشت: می بایست این واحدها تسهیلات برای مقاوم سازی دریافت کنندکه بنیاد مسکن هم از طریق بخشداران و فرمانداران پیگیر این پرداخت تسهیلات است.
وی گفت: سالانه در کشور 200 هزار مسکن روستایی با تسهیلات بانکی پنج درصد مقاوم سازی می شود که دوره باز پرداخت این تسهیلات 180 ماهه است.
امین کتابی نژادیان سرپرست حوزه عمران روستایی بنیاد مسکن استان البرز گفت:در زمان اجرای طرح هادی روستایی اولویت اجرا با اراضی ملی بوده که پس از تملک به محدوده طرح هادی متصل می شود.
وی افزود: در صورت نبود اراضی ملی یک بخش اراضی که مربوط به اشخاص است مشمول طرح هادی قرار می گیرد.
ااکنون 260 روستای بالای 20 خانوار در استان البرز وجود که بنیاد مسکن در روستاهای کم برخوردار طرح هادی اجرا کرده است.
7410/6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.