به گزارش ایرنا، مهدی زندیه وکیلی روز دوشنبه در نشست شورای مسکن استان مرکزی افزود: تاکنون 36 هزار واحد مسکن مهر در شهرهایی با بیش از 25 هزار نفر جمعیت در استان مرکزی به متقاضیان واگذار شده است.
وی اظهار کرد: هشت هزار واحد مسکن مهر سهمیه استان در شهرهایی با کمتر از 25 هزار نفر جمعیت بوده که بیش از سهمیه مقرر با 9 هزار و 975 واحد تکمیل و به صاحبان تحویل شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: طرح مسکن مهر در شهر جدید امیرکبیر نیز به علت آغاز دیرهنگام به اتمام نرسیده است اما تا پایان شهریورماه سال آینده، کاستی های زیرساختی برطرف و به متقاضیان واگذار می شود.
زندیه وکیلی در ادامه افزود: 95 درصد از تسهیلات طرح های مسکن مهر در استان تقسیط شده و متقاضیان در حال پرداخت اقساط هستند.
وی اظهار کرد: در برنامه دولت تدبیر و امید استفاده از ظرفیت تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی با حداکثر میزان تصویب شده است و در سال آینده نرخ تسهیلات مسکن با 6 درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: برای نوسازی بافت های فرسوده 500 میلیون ریال تسهیلات با نرخ 18 درصد در کلانشهرها و در شهرستان ها 400 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت می شود.
زندیه وکیلی ادامه داد: استان مرکزی تنها استانی است که در واحدهای مسکن مهر آن به طور کامل پارکینگ ایجاد شده و متقاضیان با رعایت قانون تملک آپارتمان از این فرصت، استفاده بهینه کرده اند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز گفت: طرح مسکن مهر این استان در چهار ماه نخست سال آینده بسته خواهد شد و در طرح های مسکن مهر با بیش از 25 هزار نفر جمعیت، 90 درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده است.
مجید شارقی ادامه داد: 53 هزار میلیون ریال اعتبار برای تکمیل و ساخت 6 مدرسه و هفت مسجد در سایت های مسکن مهر استان مرکزی هزینه شده است.
وی اظهار کرد: زمین مورد نیاز برای ساخت پاسگاه و مراکز درمانی نیز آماده واگذاری به دستگاه های متولی است.
مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی نیز گفت: تاکنون به یک هزار و 285 واحد فرسوده در استان تسهیلات پرداخت شده‌ است که در سال جاری 147 واحد فرسوده تسهیلات خود را دریافت کرده اند.
مجید امیری افزود: بانک مسکن در استان مرکزی سقفی برای پرداخت تسهیلات در بافت فرسوده ندارد و متقاضیان با داشتن شرایط می توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.
وی اظهار کرد: تاکنون به 802 واحد در استان مرکزی تسهیلات بافت فرسوده پرداخت شده که قابل تقسیط به 10 سال با نرخ 18 درصد است.
مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی گفت: از مجموع 29 هزار و 491 واحد مسکن مهر استان، 27 هزار و 815 واحد، شرایط تقسیط وام توسط بانک های ملی، صادرات و تجارت را دارا بوده اند.
استان مرکزی یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان دارد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.