به گزارش ایرنا،احمد اصغری مهرآبادی دوشنبه َشب در نشست شورای مسکن استان قزوین افزود: برای احداث 58 هزار و 954 هزار واحد مسکن مهر در استان قزوین برنامه ریزی شده بود که تاکنون 52 هزار و 744 واحد آن افتتاح و به بهره برداری رسیده و سایر نیز باید هرچه سریعتر تکمیل شده و به متقاضیان تحویل داده شوند.
اصغری مهرآبادی اضافه کرد: دولت در بخش مسکن مهر مساعدت های زیادی از جمله زمین رایگان، وام ارزان قیمت و تخفیف 50 درصد عوارض پروانه ساختمانی کرده است و امیدواریم با همکاری دستگاه های دیگر هرچه سریعتر پرونده مسکن مهر را به پایان برسانیم.
وی ادامه داد: برخی پروژه های مسکن مهر به دلیل مشکلات متعدد و از جمله کمبود سقف تسهیلات نیمه کاره مانده ولی با توجه به وعده رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل این واحدها اقدام کنیم.
این مسئول ضمن قدردانی از همکاری نزدیک بانک مسکن با وزارت راه و شهرسازی، ادامه داد: این بانک درخصوص اعطای 486 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی با وزارت راه و شهرسازی همکاری داشته که رقم بسیار بزرگی است درحالیکه بانکهای دیگر حدود یکصد هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده اند.

**ساخت 10 باب مدرسه جدید در ناحیه شهری مهرگان
اصغری مهرآبادی در ادامه این نشست گفت: ناحیه شهری مهرگان که واحدهای مسکن مهر قزوین و حومه در آن قرار دارند، به 58 باب مدرسه نیاز دارد که تاکنون کار ساخت 18 مدرسه در آن آغاز شده و 13 باب مدرسه نیز به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: هرچند در قانون ساماندهی مسکن مهر به صراحت آمده که تامین زیرساخت های لازم برعهده دستگاه های متولی است ولی ما تاکنون از منابع داخلی ساخت 480 باب مدرسه،67 کلانتری و 500 مسجد را انجام داده یا شروع کرده ایم.
وی افزود:با توجه به فقدان این زیرساخت ها به ویژه مدرسه در ناحیه شهری مهرگان قزوین آماده هستیم در قالب تفاهم نامه ساخت 10 باب مدرسه جدید را به این شرط که یک سوم اعتبار را وزارت راه وشهرسازی و مابقی اعتبار را استانداری و دستگاه های متولی تامین نمایند آغاز کنیم.
اصغری مهرآبادی در پایان گفت: همچنین برای کمک به تسریع در بهره برداری از پنج مدرسه در حال تکمیل در این شهرک، 2 باب مدرسه ای را که اداره راه و شهرسازی در این شهرک احداث کرده تکمیل و به بهره برداری می رسانیم.
به مناسبت هفته دولت با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی 998 واحد مسکن مهر به صورت همزمان در استان قزوین افتتاح شد.
از 58 هزار و 954 واحد مسکن مهر برنامه ریزی شده در استان قزوین، 52 هزار و 744 واحد تکمیل شده و به بهره برداری رسیده اند و واحدهای باقی مانده نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.