به گزارش ایرنا مجید سیاری روز سه شنبه در همایش مدیران دفاتر درآمد و امور مشترکان بخش آب کشور افزود: این میزان بارش نمی تواند مشکلاتی کم آبی که داریم را برطرف کند، بنابراین همچنان بر مصرف بهینه منابع آب، بیشتر از گذشته باید تاکید و توجه داشته باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به بارندگی های کم و دوره های خشکسالی که پشت سرگذاشته شده امروز از یک کشور خشک و نیمه خشک به یک کشور فرا خشک تبدیل شده ایم.
سیاری گفت: تعرفه آب بعنوان یک منبع حیاتی در کشور بسیار ناچیز و حدود 160 ریال بوده که این تعرفه متناسب با ارزش استفاده از آن نیست.
وی اظهار داشت: اگر منابع آبی از دست برود کشاورزان بعنوان یکی از قطب های مهم اقتصادی دچار مشکل می شوند که خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم تبصره های خوبی از سوی مجلس شورای اسلامی برای بحث تعرفه ها پیش بینی شده است.
وی افزود: امروز در شرکت منابع آب ایران در بخش تعرفه ها می توان سود آور بود و به دولت هم مالیات داد، البته اگر برنامه ریزی درستی داشته باشیم .
سیاری گفت: منابع درآمدی با این شرایط و تعرفه ها باید شناسایی شود و تعرفه ابزار مهمی است که در کنار ابزارهای دیگر باید استفاده کنیم تا در مدیریت آب نقش موثر داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات موثری در زمینه تعرفه منابع آبی صورت گرفته که امیدواریم برای آن در مجلس شورای اسلامی تدابیر ویژه ای صورت گیرد.
سیاری درباره احداث سد ها در کشور نیز گفت: بسیاری از مناطق کشور نیاز به احداث سد است و پروژه ای که در این زمینه اجرا می شود باید بر اساس استانداردها باشد .
وی یاد آورشد: باید برنامه ریزی دقیقی در مصرف آب در کشور داشت تا با خشکسالی و کمبود بارش ها مشکلی برای مصرف کننده ها بوجود نیاید.
8029/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.