رضا علیپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چنانچه این افراد تا پایان ماه جاری اقدام به دریافت کارت ملی هوشمند صادره نکنند، کارت ملی قبلی آن ها نیز باطل خواهد شد.
وی اضافه کرد: اکنون یک میلیون و 660 هزار کارت ملی هوشمند دراستان البرز صادر شده که بیش از 77 درصد از کل جمعیت واجد شرایط می باشد.
وی خاطرنشان کرد که متقاضیانی که تاکنون هیچ اقدامی برای دریافت کارت ملی هوشمند نکردند نیز تا پایان سال جاری برای دریافت کارت ملی هوشمند فرصت دارند.
وی بیان داشت: علاوه بر شعب پستی و دفاتر پیشخوان دولت، پنج شعبه سیار برای شتاب بخشی در صدور کارت ملی هوشمند در این استان فعال است.
معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال البرز بیان داشت: متقاضیان کارت ملی هوشمند می توانند به صورت اینترنتی پیش ثبت نام خود را انجام داده و پس از اخذ نوبت در مهلت مقرر به دفاتر صدور کارت ملی هوشمند مراجعه کنند.
علیپور گفت: سازمان ثبت احوال به عنوان مرجع امور هویتی کشور در نظر دارد تا طی یک طرح برنامه ریزی شده، کارت های ملی هوشمند را جایگزین کارت های ملی کنونی کند.
وی بیان داشت: کارت ملی هوشمند افزون بر کاربردهای کارت های قدیمی، کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی محسوب می شوند.
علیپور تاکید کرد: کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می تواند موجب توزیع عادلانه فرصت ها، کاهش بسیاری از هزینه های دولت، مردم و بنگاه ها شود.
اکنون طبق آمار جمعیت مشمول دریافت کارت ملی هوشمند دراستان البرز 2 میلیون و 100هزار نفر است.
2098/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.