مهرداد جهانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با درخواست و پیگیری های مستمر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده های البرز امسال فرمانداری کرج هفت میلیارد ریال اعتبار به راه هداری اختصاص داد که متاسفانه این اعتبار ناچیز است .
وی ادامه داد: خرید هر تن نمک 800 هزار ریال هزینه دارد و هر سال برای راه های البرز و از جمله کرج-چالوس چهار هزار تن نمک مصرف می شود و اگر با طول مسیر راه ها در زمان بارش ها مقایسه شود این اعتبار حتی برای نمک پاشی راه ها کفایت نمی کند.
این مسئول گفت: هر اعتباری که تا کنون برای راه ها هزینه شده از محل بودجه ملی بوده است .
وی تاکید کرد که برای ایمن سازی راه های استان نیازمند اعتبارات استانی و ملی هستیم.
این مسئول بیان داشت: اگر دوربین های نظارتی در راه ها تجهیز شود دیگر نیاز به حضور پلیس نیست .
جهانی گفت: جاده ماهدشت - اشتهارد به طول 33 کیلومتر حدود2 سال پیش توسط اداره کل راه و شهرسازی استان 60 میلیارد ریال برای آسفالت خط رفت ماهدشت به اشتهارد هزینه شد.

مدیرکل راهداری البرز افزود: خط برگشت این مسیر دارای اختلاف ارتفاع نسبت به جاده بوده که در بسیاری مواقع رانندگان براثر خواب آلودگی در این محدوده دچار سانحه رانندگی می شوند که با واژگونی خودروها همراه است.
وی بیان داشت : البته شیب شیروانی این مسیر به طول 17 کیلومتر انجام شده لیکن عمده مشکل جاده ماهدشت به اشتهارد بحث روکش آسفالت خط برگشت آن است.
جهانی گفت: در قسمت برگشت میر نیز حدود 15 کیلومتر روکش آسفالت شده و مابقی آن به خاطر مشکلات پیمانکار و نبود قیر ناتمام مانده است.
شهریور ماه سال جاری 6 نفر در جاده ماهدشت به اشتهارد بر اثر تصادف و واژگونی خودرو جان خود را از دست دادند.
استان البرز دارای یکهزارو450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه و راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک جاده ای ایران مربوط به راه های این استان می باشد.
7410/6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.