علی محمودی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خواست تا نسبت به تامین اعتبار،تجهیز و نصب روشنایی های سه راهی ینگجه، سه راهی هریس و سه راهی شیخ رجب و همچنین لکه گیری و آسفالت راهها از جمله راه هریس به زرنق، سه راهی بیلوردی به زرنق و اکثر راههای روستایی اقدام کند.
وی با انتقاد از نبود پیاده رو در اکثر خیابان های شهر هریس و انباشت نخاله های ساختمانی در خیابان ها و سد معبر توسط اصناف گفت: اکثر تصادفات در شهرستان، تصادف موتور سیکلت با عابران پیاده است که در صورت ساماندهی پیاده روها این نوع تصادفات به شکل قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.
فرماندار هریس در مورد نبود تاکسی در شهرستان نیز گفت: متاسفانه سازمان تاکسیرانی در شهرستان وجود ندارد و با وجود اینکه بارها در جلسات شورای ترافیک راه اندازی تاکسی در شهرستان مطرح شده است، متاسفانه هیچ اقدامی از طرف شهرداران در این مورد صورت نگرفته است.
محمودی همچنین با انتقاد از اجرای غیر اصولی سرعت گاه ها در شهرهای پنج گانه بالاخص در هریس، اظهار کرد: به منظور کنترل ترافیک در محدوده شهرهای پنجگانه شهرستان، شهرداران با نظارت پلیس راهور و برابر دستورالعمل دفتر فنی استانداری نسبت به پیش بینی، نصب و استاندارد سازی کلی سرعت گاه های شهرها در اسرع وقت اقدام کنند.
وی برای حل مشکل پارک ماشین آلات سنگین در سطح شهر خواجه گفت: شهرداری خواجه به منظور حل مشکل پارک ماشین های سنگین در سطح شهر نسبت به هدایت و استقرار ماشین ها در قطعه زمین پیشنهادی برای پارکینگ اقدام و همزمان نسبت به زیرسازی و اخذ مجوزهای لازم از دستگاه های مرتبط اقدام کند.
محمودی از شهرداری های پنجگانه شهرستان خواست با همکاری نیروی انتظامی نسبت به نصب دوربین های کنترل ترافیک با تامین اعتبار از محل اعتبارات ماده 23 و با توجه به ماده 5 دستورالعمل استقرار و بهره برداری از سامانه هوشمند نظارتی اقدام نمایند.
فرماندار هریس خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت عمومی و ترافیک، توزیع عادلانه پارک خودرو در حاشیه خیابان و تسهیل در امر ترافیک لازم است تا طرح پارکبان شهر هریس اجرایی شود.
وی در خصوص محل مناسب برای خودروهای میوه فروشان نیز گفت: برای خودروهای میوه فروشان در یک مسیر باید مکانی توسط شورا و شهرداری هریس تهیه شود تا با انتقال میوه فروشان به محل تعیین شده گره ترافیکی خیابان امام به محله تاج خاتون حل شود.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
7227/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.