مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از ظهر روز پنج شنبه 15 آذر 97 تا نیم روز جمعه از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

به گزارش ایلنا، مهدی مهرور گفت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی از ظهر روز پنج شنبه 15 آذر 97 تا نیم روز جمعه به سبب فعالیت سامانه بارشی، بارش باران گاهی به صورت رگبار و توام با رعد و برق، وزش باد شدید و در مسیر جاده‌های کوهستانی بخصوص گردنه‌ها مه آلودگی، بارش رگبار، رعد و برق و برف پیش بینی می‌شود، از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

مهرور افزود: این سامانه موجب آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق کوهپایه‌ای و رودخانه‌های فصلی و نیز به دلیل بارش برف و پی‌آمد آن لغزندگی در محورهای کوهستانی استان خواهد شد.

وی ادامه داد: مسیر جاده‌های کوهستانی بخصوص گردنه‌ها مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود و به احتمال بسیار موجب کندی یا اختلال در ترافیک جاده ای این مناطق خواهد شد، بنابراین حفظ آمادگی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم از سوی مسئولان ذی‌ربط ضروری است.

وی افزود: باید آمادگی اعضاء شورای هماهنگی شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری‌شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود.

این مسئول اضافه کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش‌آگاهی از طریق رسانه‌های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه‌نشینان رودخانه ها از جمله الزامات است.

وی گفت: بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها تاکید می‌شود.

مهرور افزود: لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و زیر پل‌ها و همچنین رفع آب‌گرفتگی معابر درون‌شهری و جاده‌های برون‌شهری مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری در جاده های کوهستانی و دامنه‌های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش‌بینی مکان‌های امن برای اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری) ضرورت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.