به گزارش ایرنا، فرحناز مینایی پور در نشست شورای راهبردی امور زنان آموزش و پرورش البرز که روز دوشنبه در سالن کنفراس امام علی (ع) کرج برگزار شد، افزود: افزایش برنامه های آموزشی با محوریت مهارت های زندگی ، رشد ، دوره بلوغ ، روابط بین فردی و گفت و گو در کانون خانواده و همکلاسی ها در مدارس دخترانه ضرورت دارد.
وی برگزاری نشست های اجتماعی با حضور مسئولان و اولیای مدرسه با هدف آشنایی دختران با مسئولیت های اجتماعی را از دیگر محورهای مهم آموزشی – مهارتی در مدارس دخترانه کشور برشمرد و افزود: دختران مدیران آینده کانون خانواده و فعال در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و ... هستند که باید از آگاهی لازم را داشته باشند تا ایفای نقش کنند.
وی با بیان اینکه بالندگی یک جامعه وابستگی زیادی به سیستم آموزش و پرورش آن دارد، خاطرنشان کرد: چنانچه تعامل قابل قبول و در حد استانداردی بین اولیای مدارس و دانش آموزان برقرار شود ، زمینه رشد آموزشی ،شکوفایی خلاقیت ها و نخبه پروری و همچنین پرورش فکری ، اخلاقی و تربیت اجتماعی و دینی فرزندان آن کشورفراهم می شود.
مینایی پور یکی از چالش های جامعه کنونی ایران را فقدان گفت و گوی بین نسل ها ذکر کرد و ادامه داد : باید بستر گفت و گو در کانون خانواده را از طریق دانش آموزان دختر در مدارس گسترش داد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز هم در این نشست افزود: کار تربیتی گوهر گم شده جامعه ما است که در آموزش و پرورش باید به این مهم اهمیت ویژه ای داد.
سالار قاسمی بیان داشت: نگاه به بنیان خانواده باید تربیتی باشد و این مهم در آموزش و پرورش به خصوص در مدارس دخترانه خطیرتر است زیرا دختران دانش آموز نقش و مسئولیت مهمی را در آینده بر عهده دارند.
وی تصریح کرد: در مدارس دخترانه باید به نشاط اجتماعی و کار تربیتی اهمیت داد تا دانش آموزان مهارت ببینند و آسیب پذیریشان در مقابل آسیب های اجتماعی کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه کار تربیتی در مدارس با بخشنامه و دستورالعمل نیست ، اضافه کرد: نگاه ما باید تربیتی باشد تا کارگاه های آموزشی - مهارتی بر حسب گروه سنی دانش آموزان به ویژه برای دختران فعال شود.
وی اجرای طرح توانمندسازی دختران در مدارس البرز را ضروری دانست و یادآورشد: امور بانوان در آموزش و پرورش مسئولیت سنگینی بر دوش دارد تا دختران مهارت لازم را در زندگی فردی و اجتماعی پیدا کنند.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری البرز نیز در این نشست گفت: تاکنون بانوان البرزی درعرصه های ملی و بین المللی توانسته اند به موفقیت های چشمگیری دست یابند.
مریم اسماعیلی فرد اظهارداشت: بانوان البرز حضوری موفق در عرصه های دانش بنیان و استارت آپ ها داشته اند که ظرفیت های خوبی را دراین زمینه درالبرز شاهد هستیم لذا سهیمیه 30 درصدی پست های مدیریتی به بانوان را با جدیت دنبال می کنیم.
وی بیان داشت: تمام دستگاه های اجرایی موظف به پیگیری این سهمیه برای بانوان هستند و امروز هرچه بیشتر باید از توانمندی بانوان درعرصه های مختلف از جمله در آموزش و پرورش بهره برد.
وی از توانمند سازی بانوان و تاب‌آوری اجتماعی به عنوان دو اولویت اصلی در البرز یاد کرد و خاطرنشان شد: برای آگاهی بخشی جامعه هدف گسترش دامنه برنامه های آموزشی و تربیتی را در برنامه کاری گنجانده ایم.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.