سالارقاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح در کلاس‌های با تراکم جمعیتی مشخص شده را نظارت کافی بر انجام تکالیف دانش آموازان در کلاس درس معلمان ذکر کرد.
وی بیان داشت: در قالب این طرح در کلاس درس زمان بیشتری برای همفکری و تبادل اطلاعات معلم با دانش آموزان وجود دارد که از آن می توان به عنوان یک فرصت مناسب برای بررسی سنجش تحصیلی دانش آموزان یادکرد.
وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از زمان دانش آموزان در مدرسه و خانه صرف انجام مشق شب می شود،تصریح کرد: مشق زیاد شب سبب می شود لذت بخشی حضور در مدرسه برای کودکان از بین برود وتمایل دانش آموزان برای ماندن در این فضاهای آموزشی کمتر شود.
وی اضافه کرد: این طرح در کلاس درس زمان بیشتری را برای همفکری و تبادل اطلاعات معلم با دانش آموزان به همراه دارد که از آن می توان به عنوان یک فرصت خوب برای بررسی سنجش تحصیلی دانش آموزان یاد کرد.
وی با بیان اینکه بیشتر مواقع دانش آموزان با سنگینی تکالیف مدرسه، بالا بودن سطح دروس حفظی و تنبیه کلامی و غیرکلامی تحت‌فشار بوده‌اند، خاطرنشان شد: به دنبال اجرای این شیوه‌ها در سطح مدارس و پایین بودن کاهش سرانه مطالعه در کشور موجب شد تا طرح حذف مشق شب در راستای بهبود این وضعیت اجرایی شود.
وی یادآورشد: رونویسی های بی هدف نشان داد که مشق شب در سنین پایین تاثیری بر یادگیری ندارد.
وی ادامه داد: این طرح در البرز برای اجرا به نواحی هشت گانه آموزش و پرورش ابلاغ‌ شده است که به ‌صورت پایلوت در 123 مدرسه آموزش و پرورش ناحیه یک که شامل 66 مدرسه دولتی و 57 مدرسه غیر دولتی است اجرا می شود.
وی بیان داشت: این اختیار به معلمان مدارس در نواحی مختلف داده‌شده است تا آن‌هایی که در کلاس درس خود تراکم جمعیتی حدود 34 نفر دانش‌آموز دارند اما متقاضی اجرای این طرح هستند و می‌دانند که ازنظر آموزشی کلاس آن‌ها قدرت و ظرفیت اجرای این طرح در تمام مدارس دولتی و غیردولتی را دارند، بلامانع است.
وی تاکید کرد: طرح حذف مشق شب در کلاس هایی با تراکم جمعیت 15 تا 26 نفر را زیر پوشش قرار می دهد.
استان البرز 250 هزار و 900 دانش آموز مقطع ابتدایی دارد که 130 هزار نفر آن در پایه های اول، دوم و سوم ابتدایی تحصیل می کنند.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.