معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز روز دوشنبه به ایرنا گفت: این آئین معنوی امروز به طور همزمان در قالب یک برنامه هماهنگ در یک هزارو932 کدمدرسه استان برپا شد.
مسعود مهرانی نیا اظهارداشت: این آیین های معنوی به منظور گسترش فرهنگ عاشورایی در بین دانش آموزان و انتقال پیام های آموزشی نهضت حسینی با محتوایی متناسب اجرا شد.
وی بیان داشت: دانش آموزان البرزی در مدارس و مساجد نزدیک مدارس زیارت عاشور بر پا کردند و دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در داخل حیاط مدرسه به یاد امام حسین (ع ) و یاران باوفایش به راه انداختند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: به منظور آشنایی دانش آموزان با فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی در مدارس مسابقه های فرهنگی ، روز نامه دیواری ، یادمان شهدا ، پیام های آموزشی و تربیتی با عنوان درس هایی از عاشورا نیز برگزار شد.
وی بیان کرد: خیرین و تعدادی اولیای دانش آموزان نیز به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی در مدارس البرز اقدام به تهیه و توزیع نذری در بین دانش آموزان کردند.
به گفته وی ، در برخی از مدارس نیز با حضور کارشناسان مذهبی نشست های آموزشی - فرهنگی با عنوان درس هایی از مکتب عاشورا برپا شد.
وی مشارکت دانش آموزان در قالب طرح یاوران حسینی، اجرای خطبه امام سجاد(ع) در مدارس و بقاع متبرکه، برگزاری همایش رهروان زینبی در مدارس دخترانه، شرکت در پیاده روی جاماندگان اربعین که در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود را از دیگر برنامه ویژه دانش آموزان البرزی در اربعین برشمرد.
وی از دلنوشته نمایشگاه عکس عاشورایی، بازدید از نمایشگاه خیمه های سوخته به عنوان دیگر برنامه های ویژه اربعین حسینی در مدارس یاد کرد.
استان البرز 450 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.