نوید احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد، 110 مدرسه کانکسی در حوزه شرق استان قرار دارند که بر اساس آخرین آمارها، هم اکنون 33 مدرسه کپری در منطقه شرق و منطقه بشاگرد استان هرمزگان وجود دارد.
وی ادامه داد: مدل ساخت مدرسه در مناطق کوهستانی و مناطقی که پراکندگی جمعیتی در آن ها بیشتر است و سبک کوچ نشینی دارند، تغییر می کند و به همین دلیل به دنبال طراحی سازه های سبک با استاندارد بومی برای ساخت مدرسه در این مناطق هستیم.
وی همچنین از وجود 900مدرسه تخریبی با 4 هزار کلاس درس در استان هرمزگان خبرداد و اظهار داشت: با روند فعلی اختصاص اعتبار، 20 سال طول می کشد که مدرسه های تخریبی استان مقاوم و بازسازی شود.

* 222 کلاس درس در سال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش هرمزگان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان اظهار داشت: ضمن اولویت تکمیل طرح‌ های نیمه تمام آموزشی، به منظور رفاه دانش آموزان و رفع کمبود مدرسه ،222 کلاس درس با هزینه 450 میلیارد ریال در سال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش این استان شد.
احمدی در ادامه با اشاره به این که معیار سنجش رده های آموزشی در کشور، سرانه فضای آموزشی است، گفت: فضای استاندارد به ازای هر دانش آموز 8.3 دهم مترمربع است، این درحالی است که متوسط کشور در حال حاضر 5.2 دهم مترمربع است.
وی سرانه فضای آموزشی در استان هرمزگان را 5.7 دهم مترمربع اعلام کرد و افزود: تنها استانی که توانسته از عدد 8.3 دهم میانگین کشوری بالاتر برود استان یزد با 8.5 متر مربع فضای آموزشی برای هر دانش آموز است.
6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.