شهردار فردیس از آغاز بکار بازارچه دائمی دستفروشان فردیس تا پایان هفته خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، منوچهر غفاری، وجود دستفروشان در معابر اصلی فردیس را یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های شهروندان و مسئولان این شهر اعلام کرد و افزود: با توجه به مهاجر پذیر بودن فردیس و مشکل اشتغال، شهرنشینانی که از سطوح درآمدی پایینی برخوردار هستند به دستفروشی رو می آورند، به گونه ای که هر روزه شاهد افزایش معضل دستفروشی در شهر هستیم.

وی در ادامه از شناسایی ۳۳۰ دستفروش در خیابان اصلی فردیس خبرداد و اظهار کرد: این موضوع موجبات نارضایتی شهروندان و کسبه را فراهم کرده است.

شهردار فردیس با بیان اینکه طی سه ماه گذشته مدیریت شهری فردیس نسبت به برنامه ریزی و اجرای طرح حمایت از دستفروشان اقدام کرده است، تاکید کرد: در اجرای این طرح نسبت به احداث بازارچه ای اقدام شده است تا دستفروشان در آنجا مستقر و به فروش اقلام بپردازند.

وی با اعلام اینکه حدود ۹۸ درصد از اقدامات مربوط به ساماندهی دستفروشان در بازارچه دائمی فردیس انجام شده است، خاطرنشان کرد: حوزه خدمات شهری فردیس با دستفروشان این شهر جلسات مختلفی را برگزار کرده و دستفروشان با رضایتمندی اقدام به ثبت نام برای دریافت غرفه و فعالیت در این بازارچه اقدام کرده اند.

غفاری با بیان اینکه بازارچه دائمی فردیس با مساحتی بالغ بر ۳ هزار متر و ۲۶۰ غرفه تا پایان هفته به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: این بازارچه دارای تجهیزات مختلفی چون سرویس‌های بهداشتی مجزا، پارکینگ، کف پوش بتنی و غیره است.

وی با اعلام اینکه تا اواسط هفته اقدامات لازم برای جابه جایی دستفروشان به بازارچه انجام می شود، عنوان کرد: امید داریم با جمع آوری و ساماندهی دستفروشان، تصویر زیبایی از شهر را مشاهده کنیم.

شهردار فردیس در بخش دیگری با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از معابر پیاده روها در فردیس توسط کسبه محل اشغال شده است، خاطرنشان کرد: در صدد انجام اقداماتی برای جلوگیری از سد معبر در پیاده رو ها هستیم.

وی هدف شهرداری فردیس از ایجاد بازارچه دائمی برای ساماندهی دستفروشان را تسهیل در رفت و آمد شهروندان و جلوگیری از ترافیک و سد معبر در شهر اعلام کرد و افزود: مدیریت شهری برای ارتقای سطح آسایش شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.