به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حمید لطف اللهیان در آئین رونمایی از کتاب اردبیل که با حضور معاون سیاسی، امنیتی استاندار، رئیس و اعضای شورای شهر اردبیل و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در محل عمارت شهرداری برگزار شد، ضمن بیان این مطلب و خیرمقدم گویی به حاضرین، اظهار کرد: به یقین جای خالی مراسمی برای معرفی پیشینه پرافتخار کهن شهر اردبیل احساس می شد.

وی تاریخ اردبیل را بسیار کهن و سراسر افتخار خواند و با بیان اینکه هدف از برگزاری مراسم رونمایی "کتاب اردبیل" ایجاد زمینه و فرصت برای معرفی بهتر و بیشتر پیشینه پرافتخار اردبیل برای همه مردم ایران است، تصریح کرد: هرچند برگزاری این مراسم اولین و آخرین اقدام در این راستا نبوده، اما مراسم رونمایی از "کتاب اردبیل" می تواند شروع خوبی برای دیگر اقدامات مشابه در راستای معرفی قابلیت های فرهنگی و تاریخی این دیار خوش منظر و تاریخی باشد.

شهردار اردبیل با قدردانی از زحمات هنرمند عکاس "کتاب اردبیل"، ادامه داد: این اثر ارزشمند و ماندگار به همت شهرداری اردبیل تدوین شده و در اختیار شهروندان عزیز و عموم علاقمندان به تاریخ، فرهنگ، هنر و طبیعت شهر و استان اردبیل قرار می گیرد.

لطف اللهیان پایگاه مردمی نهاد شهرداری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اینکه شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی به مسایل فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا می کند و چرخش اقدامات شهرداری اردبیل از عمرانی به فرهنگی را شاهد هستیم، از دیدگاه ما اتفاقی بسیار ارزشمند است.

این مسئول ادامه داد: شهرداری اردبیل در کنار همه اقدامات فرهنگی و اجتماعی که دارد، از مباحث توسعه عمرانی شهر غافل نبوده و تا جایی که در توان این مجموعه است، نسبت به رفع نیازها و مطالبات در زمینه توسعه عمرانی شهر اقدام نموده ایم، بطوری که اقدامات عمرانی شهر رو به جلو بوده و در این ارتباط از هیچ کوششی دریغ نکرده ایم.

سرمایه گذاری روی زیرساخت های فرهنگی لازمه توسعه پایدار شهر

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم رونمایی از "کتاب اردبیل"، با اذعان به اینکه سرمایه گذاری روی زیرساخت های فرهنگی لازمه توسعه پایدار شهر است، افزود: هیچ ابَرپروژه ای در شهر بدون داشتن پیوست فرهنگی و اجتماعی نمی تواند منجر به ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان شود.

لطف اللهیان با اشاره به ساخت بزرگ ترین پروژه تقاطع غیرهمسطح تاریخ شهرداری اردبیل در محل تقاطع ایستگاه سرعین این شهر، ادامه داد: یک ابَرپروژه شهری همچون پل قدس هم به تنهایی و بدون درنظر گرفتن پیوست فرهنگی و اجتماعی نمی تواند ما را به مقصد برساند چرا که صرف پروژه، مقصد محسوب نمی شود.

وی تاکید کرد: اگر ما بتوانیم با اولویت سنجی پروژه ها و حذف بخش های زائد در جهت توسعه فرهنگی و اجتماعی حرکت کنیم، در اصل توانسته ایم پروژه های شهری را با هدف برقراری آرامش و آسایش شهروندان و ارتقاء کیفی زندگی مردم عملیاتی کرده و به بهره برداری برسانیم تا شهروندانی توسعه یافته داشته باشیم.

این مسئول لازمه داشتن شهر توسعه یافته را وجود شهروندان توسعه یافته دانست و تصریح کرد: صرفا توجه به توسعه فیزیک و عمرانی شهر ما را به بیراهه می برد.

حمید لطف اللهیان

شهردار اردبیل طرح های انسان محور اجرا شده در منطقه توسعه گردشگری شورابیل را نمونه اقدامات عمرانی - فرهنگی شهرداری اردبیل در سال های اخیر عنوان کرد و گفت: این مجموعه در کنار اقدامات مذکور، اساسی ترین و ابتدایی ترین وظایف خود یعنی تنظیف و رفت و روب شهری را هم فراموش نکرده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1026340
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.