گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو کمیسیون عمران: گره اصلی دولت سیزدهم، سازمان برنامه و بودجه است/ بسیاری از پروژ‌های عمرانی کشور در سکوت مطلق هستند/ عهد اخوت با دولت نبسته ایم

عادل نجف زاده عضو کمیسیون عمران مجلس به جماران گفت: بسیاری از جاده‌ها، مواصلات و شریانات اصلی و فرعی روستایی ما دچار مشکل هستند؛ ما زمان را از دست دادیم و مجلس در این رابطه از وزارت راه دلگیر است؛ به ویژه اینکه، اعتقاد بنده این است که امروز گره اصلی مشکلات دولت سیزدهم تنها در سازمان برنامه و بودجه متمرکز است.

پایگاه خبری جماران: کارنامه اقتصادی دولت در یکسالی آن، این روزها محل بحث محافل سیاسی و رسانه است. 

در این‌باره عادل نجف‌زاده عضو کمیسیون عمران به خبرنگار جماران گفت: عملکرد دولت در حوزه‌ی عمرانی بسیار بد بوده است؛ با روشی که سازمان برنامه و بودجه برای تزریق بودجه در نظر گرفته است ما فصل کار را از دست دادیم. برخلاف عزم جدی دولت سیزدهم برای ارتقاء زیرساخت‌های کشور، متاسفانه در حوزه عمرانی خبرهای خوبی نمی‌شنویم. لازم است عزم جدی‌ و هم‌افزایی بیشتر بین نهادهای مختلف دولت وجود داشته باشد و مجلس هم تا این لحظه ثابت کرده با تمام قوا در کنار دولت است.

 

گره اصلی مشکلات دولت سیزدهم تنها در سازمان برنامه و بودجه متمرکز است

 

وی ادامه داد: بسیاری از جاده‌ها، مواصلات و شریانات اصلی و فرعی روستایی ما دچار مشکل هستند؛ ما زمان را از دست دادیم و مجلس در این رابطه از وزارت راه دلگیر است؛ به ویژه اینکه، اعتقاد بنده این است که امروز گره اصلی مشکلات دولت سیزدهم تنها در سازمان برنامه و بودجه متمرکز است.

 

بسیاری از پروژ‌های عمرانی کشور در سکوت مطلق هستند

 

نجف‌زاده در خصوص مقصر جلوه دادن دولت دوازدهم از سوی برخی وزرا، افزود: نمی‌توانیم کم کاری‌های خود را به گذشته برگردانیم. مدت زمان طولانی از دولت قبل گذشته است و مجلس یازدهم نیز بودجه را بر اساس نقطه نظرات دولت سیزدهم بسته است. قطعا کم کار‌ی‌ها و ترک فعل‌های گذشته موثر هستند تا دولت جدید بتواند خلاء های قبلی را پر کند، ولی این را توان بهانه ی «سکوت عمرانی کشور »حساب کرد؛ چرا که در حال حاضر بسیاری از پروژ‌های عمرانی کشور در سکوت مطلق هستند.

 

ما اعلام آمادگی کردیم که در کنار دولت باشیم، اما عهد اخوت با دولت نبسته ایم

 

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: ما در مجلس یازدهم بر حسب ماموریت حضرت آقا قرار شد در کنار دولت قرار بگیریم تا دولت جهادی و انقلابی به پروژه‌های موجود کشور با ارتقاء زیرساخت‌ها  شتاب بدهد و همچنین رفع مشکلات مردم به خصوص در حوزه معاش، قیمت گذاری، کنترل بازار ارز، حمایت‌دهی بانک‌ها به سمت اقتصاد مولد کشور پیش برود، ولی متاسفانه تا این لحظه توفیق چندانی حاصل نشد و آستانه صبر مجلس در حد معین است. ما اعلام آمادگی کردیم که در کنار دولت باشیم اما عهد اخوت با دولت نبسته ایم.

 

در چند دهه گذشته در حوزه حکمرانی، محیط زیستی کشور دچار مشکل بودیم و امروز هم با همان روش ادامه می‌دهیم

 

وی در آخر به موضوع سیلاب‌ها پرداخت و با بیان اینکه مشکل سیلاب‌ها به چندین دهه گذشته در کشور بر‌می‌گردد، یادآور شد: ما از قبل در حوزه منابع خاک کشور و مدیریت منابع آب دچار مشکل بودیم و این مشکل به تمام وزراتخانه‌های مرتبط برمی‌گردد. اگر آمار جهانی را نگاه کنیم ایران جزو کشورهایی است که در فرسایش خاک جزو کشورهای پیشرو است و این نشان گر آن است که ما در رعایت اصول منابع خاک دچار مشکل هستیم.

نجف زاده گفت: امروز اگر در چله تابستان به ازای هر بارش کوچکی سیلاب عظیمی رخ می دهد نشان از این دارد که ما در این حوزه دچار مشکل هستیم. بنابراین نیاز به فرافکنی بین نهادها وجود ندارد؛ دولت باید یک استراتژیک جدی بین تمام نهادهای زیربط در حوزه کشاورزی، تغییر الگوی کشت، مدیریت منابع آب ایجاد کند. از سویی ما با فرونشست مواجه و از سوی دیگر منابع آب کشور در حال تمام شدن است. ما باید منابع جدید آب را در کشور به ویژه منابع آب کارست مورد اکتشاف قرار دهیم. در چند دهه گذشته در حوزه حکمرانی، محیط زیستی کشور دچار مشکل بودیم و امروز هم با همان روش ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.