گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو کمیسیون صنایع و معادن: تیم اقتصادی دولت سیزدهم تا امروز بسیار ضعیف عمل کرده است/ اگر وزرا پاسخی به عملکردشان نداشته باشند استیضاح در پیش خواهیم داشت/ بخشی از مشکلات امروز اثر عملکرد دولت قبل است/ اوضاع بهتر می‌شود

فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص حذف ارز ترجیحی به جماران گفت: اگر دولت زمانی دیگری را برای حذف ارز ترجیحی انتخاب می‌کرد بهتر بود اما من اعتقاد دارم حذف ارز ترجیحی شاید خساراتی را برای مردم در برداشت اما در اصل حذف رانت و سوءاستفاده بود. بخش عمده‌ای از این ارز ترجیحی ۴۲۰۰ ارزش ارزی بود که برای مردم لحاظ می شد اما ما به التفاوت آن را دلالان و واسطه گران استفاده می‌کردند.

پایگاه خبری جماران: بیش از ده ماه از عمر دولت سید ابراهیم رییسی می‌گذرد، اما این دولت تا امروز نتوانسته وضعیت اقتصادی را بهبود ببخشد. در چند ماه اخیر وزیر اقتصاد بارها و بارها نامش در صف اعلام وصول برای استیضاح بود؛ اما نمایندگان در شرایط فعلی باز هم به احسان خاندوزی زمان دادند تا با تیم خود بار دیگر در بهبود اوضاع اقتصادی تلاش کند.

در عین حال هر روز که می گذرد نمایندگان مجلس در نطق‌های مکرر گلایه های های خود را نسبت به اوضاع معیشتی به گوش دولت ابراهیم رییسی می‌رسانند.

در این خصوص فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معادن به خبرنگار جماران گفت: تیم اقتصادی دولت سیزدهم تا امروز بسیار ضعیف عمل کرده است؛ آقای رییسی در چینش کابینه و تیم اقتصادی دقت و توجه کافی را نداشته است. تیم ضعیفی را چیدند و امروز عمده مشکلات ما در بازار، معیشت مردم و تورم بخش عمده‌ای ناشی از عملکرد ضعیف تیم اقتصادی دولت سیزدهم است و برخی هم ناشی از آثار عملکرد سو دولت قبل است؛ یعنی در دولت قبل به ویژه یک سال آخر توجهی به مدیریت منابع مالی نشد و بدهکاری بسیاری برای دولت بعد گذاشتند که متاسفانه در یک سال اخیر دولت به شدت درگیر جبران این بدهکاری‌ها در حوزه اقتصادی است. بخشی از سومدیریت هم عدم توان تیم اقتصادی دولت است که تا امروز به این علت مشکلاتی را شاهد بوده ایم اما اوضاع به مرور رو به بهبودی است که انشاالله در سال دوم دولت شاهد بهبود شرایط اقتصادی باشیم.

طهماسبی ادعا کرد: دولت حسن روحانی با پیش فروش تمام اسناد مالی و خزانه، اقتصاد را نابود کرد. شما می‌توانید از پیمانکاران بپرسید دولت دوازهم با پروژه‌ها چه کرد؛ اگر شما در خانواده به این صورت هزینه کنید برای سال بعد سرپرست خانواده زمین گیر می‌شود، اما تیم اقتصادی این دولت هم ضعیف بوده است.


کابینه دولت رییسی به ریل برمی‌گردد



وی ادامه داد: کابینه دولت سیزدهم به ریل بر می گردد و کنترل بازار را به دست می‌گیرد؛ وزرا به مرور زمان با محیط پیرامونی و سیاست‌های دولت و با نحوه اختیاراتی و منابعی که در دست دارند آشنا می‌شوند.



اگر دولت زمانی دیگری را برای حذف ارز ترجیحی انتخاب می‌کرد بهتر بود

 

عضو کمیسیون صنایع  و معادن در خصوص حذف ارز ترجیحی افزود: اگر دولت زمانی دیگری را برای حذف ارز ترجیحی انتخاب می‌کرد بهتر بود اما من اعتقاد دارم حذف ارز ترجیحی شاید خساراتی را برای مردم در برداشت اما در اصل حذف رانت و سوءاستفاده بود. بخش عمده‌ای از این ارز ترجیحی ۴۲۰۰ ارزش ارزی بود که برای مردم لحاظ می شد اما ما به التفاوت آن را دلالان و واسطه گران استفاده می‌کردند.



اوضاع تحت کنترل در می‌آید و بهتر می‌شود

 

وی تاکید کرد: با توجه به گرانی‌های اخیر به فردا امیدوارم. در روزهای آتی تورم مهار میشود و اوضاع افسارگسیخته‌ای که چند ماه اول دولت تلاطم داشت و نارضایتی مردم را به همراه داشت اما اوضاع تحت کنترل در می‌آید و بهتر می‌شود.



استیضاح وزرا را در پیش خواهیم داشت

 

طهماسبی در پایان گفت: اگر اوضاع به این شکل پیش برود و وزرا در برابر عملکردشان پاسخی نداشته باشند قطعا استیضاح وزرا را در پیش خواهیم داشت.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.