گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی استان تهران: امیدواریم تعامل بهتری میان سازمان نظام مهندسی و وزارت‌راه شکل گیرد/ همه گروه‌های موجود در هیأت مدیره، در هیأت رئیسه جدید سهیم هستند

خوشبختانه در هیأت رییسه تشکیل شده، همه گروه‌های موجود در هیأت مدیره سهیم هستند و این می‌تواند نقطه قوت آن در دوره جدید باشد.

پایگاه خبری جماران: در روزهای اخیر اولین جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار شد. جلسه‌ای که بنابر گفته‌های رئیس جدید این سازمان، به دلیل برخی اتفاقات درون سازمانی اعضا به تأخیر افتاده بود. در این جلسه، مهندس محمد طاهری به عنوان رئیس و بهمن مومنی مقدم به سمت نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی استان تهران انتخاب شدند.

در همین ایام، رئیس سازمان نظام مهندسی‌ساختمان استان تهران درباره تعامل با وزارت راه و شهرسازی گفته که طی سال‌های گذشته شاهد کدورت‌های ارتباطی بین وزارت‌خانه و نظام‌مهندسی هستیم، بنابراین رفع معضلات موجود که زمینه بهبود تعامل مابین این دو ارگان را فراهم می‌کند، در اولویت کار ما قرار دارد.

همچنین نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ابراز امیدواری کرد که با اجماع همه سلیقه‌ها و گروه‌های مختلف در هیأت مدیره و همدلی و مشارکت میان آنها، اتفاقات خوبی برای همه اعضای سازمان رقم بخورد.

هیأت مدیره 25 نفره باید برنامه‌ها را مشخص کنند

بهمن مومنی مقدم در گفت و گو با خبرنگار جماران، ارزیابی خود نسبت به ادوار گذشته این سازمان را مطرح کرد و گفت: قطعاً هر دوره‌ای توفیقات خود را دارد و دوستان دوره‌های پیشین نیز زحمات خود را کشیده‌اند. البته که موفقیت‌های‌شان نیز ممکن است به دلیل شرایط همدلی و مشارکت ها متفاوت بوده باشد. ما روز چهارشنبه 28 آذر ماه، اولین جلسه هیات رئیسه را برگزار کردیم و با توجه به اینکه این اتفاق با تأخیر افتاد، امیدواریم که تاخیرها جبران شده و کارهای معطل مانده انجام شوند.

وی افزود: می‌توان با برگزاری جلسات فوق‌العاده، زمانی را که از دست دادیم با وقت و انرژی بیشتری که اعضای هیأت مدیره می‌گذارند، جبران کنیم. ساختار نظام مهندسی به شکلی است که یک شخص نمی‌تواند برنامه‌ها را ارائه دهد و این هیأت مدیره 25 نفره هستند که باید برنامه‌ها را مشخص کنند. بنابراین در ابتدا باید موضوعی مورد توافق این 25 نفر باشد که پس از تعامل با سایر نهادها، مورد پیگیری قرار گیرد.

امیدواریم تعامل بهتری میان سازمان نظام مهندسی و وزارت‌راه شکل گیرد

مومنی مقدم در ادامه گفت: اما از برنامه‌های کلی‌ای که می‌تواند مورد نظر سازمان باشد، شفافیت بیشتر، اطلاع‌رسانی بهتر، اصلاح فرآیندهای داخلی، پیگیری بحث‌های مربوط به تعرفه و مجریان ذی‌صلاح، در بحث ساختمان نیز اصلاح کیفیت ساخت و سازهای شهری و تعامل با نهادها و دست‌اندرکاران و سایر متولیان صنعت ساخت و ساز شهری می‌تواند از مهم‌ترین برنامه‌های دوره جدید باشد.

وی درباره رویکرد سازمان نظام مهندسی در ارتباط با قوانین و تعاملات با وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در دوره‌های قبلی رویکردها و تعاملات از پشت تریبون‌ها بود. اما در دوره جدید این امیدواری وجود دارد که این کار از راه مذاکره پشت یک میز انجام شود و در واقع تعامل بهتری میان سازمان نظام مهندسی و وزارت‌خانه شکل گیرد.

اجماع حداکثری‌‌ روی هیأت رئیسه تشکیل شده وجود دارد

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی استان تهران در پاسخ به اینکه چه اتفاقاتی می‌تواند در دوره جدید برای مهندسین و سازمان نظام مهندسی استان تهران بیفتد، گفت: اولین اتفاق این دوره، اجماع حداکثری‌‌است که روی هیأت رئیسه تشکیل شده وجود دارد. در حالی که در دوره‌های قبلی هیچ‌گاه چنین اتفاقی نیفتاده است و در هر دوره‌ای با تشکیل دو تیم، اپوزسیونی از همان ابتدا برای هیأت رئیسه انتخابی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: علیرغم اینکه انتخاب هیأت رئیسه با تأخیر انجام شده ولی امیدوار هستیم با اجماعی که از همه سلیقه‌ها و گروه‌های مختلف در هیأت مدیره به وجود آمده و همدلی و مشارکت میان آنها، اتفاقات خوبی برای همه اعضای سازمان رقم بخورد.

همه گروه‌های موجود در هیأت مدیره، در هیأت رئیسه جدید سهیم هستند

مومنی‌مقدم در پایان با اشاره به تأخیر در برگزاری جلسات هیأت مدیره گفت: بالاخره آبستراکسیون یک ابزار قانونی است و در هر جایی که برحسب دموکراسی انتخاباتی برگزار می‌شود، گروه‌ها می‌توانند با چنین ابزاری نظرات خود را پیش ببرند. خوشبختانه در هیأت رییسه تشکیل شده، همه گروه‌های موجود در هیأت مدیره سهیم هستند و این می‌تواند نقطه قوت آن در دوره جدید باشد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ سازمانی حرفه‌ای، غیر انتفاعی و مستقل است که به منظور وضع مقررات ملی ساختمان و نظارت بر اجرای خدمات مهندسی و همچنین بسترسازی در خصوص رشد و اعتلای مهندسی، ساماندهی به فعالیت‌های مهندسی و نظم بخشیدن به عملکرد این حرفه و ارتقای دانش فنی مهندسان، صاحبان حرفه‌ها و کارگران در بخش ساختمان و رشد و آگاهی مردم نسبت به مقررات ملی ایجاد شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.