ثبت نام 140 هزار نفر برای 10 هزار خودروی برقی

معاون وزیر صمت از ثبت نام ۱۴۰ هزار نفر برای خرید خودروی برقی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰ هزار خودروی برقی وارد کشور شده، بنابراین برای تحویل به متقاضیان از شیوه قرعه‌کشی استفاده می‌کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ تسنیم نوشت : مهدی ضیغمی امروز در نشست خبری با اشاره به عرضه خودروهای برقی در سامانه یکپارچه، گفت: با ایجاد سامانه عرضه خودروهای برقی، عرضه این خودروهای وارداتی از هفته گذشته آغاز شده است بطوری که متقاضیان باید مبلغ 100 میلیون تومان را بصورت وکالتی نزد یکی از بانک‌های واجد شرایط بلوکه می‌کردند و سپس نسبت به انتخاب خودروی برقی مورد نظر خود در سامانه اقدام می‌کردند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه مهلت انتخاب خودروهای برقی تا ساعت 23:59 امروز شنبه پنجم خرداد است، گفت: باید این نکته تأکید کنم که این مهلت قابل تمدید نیست.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: 140 هزار نفر با واریز وجه 100 میلیون تومان نسبت به وکالتی کردن حساب خود برای خرید خودرو برقی اقدام کرده‌اند و احتمالا همین تعداد نیز برای انتخاب خودروی برقی در سامانه اقدام کنند.

به گفته ضیغمی، تعداد خودروهای برقی وارد شده به کشور تاکنون 10 هزار دستگاه است اما اولویت بندی برای تحویل خودروهای برقی به متقاضیان براساس قرعه‌کشی انجام می‌شود و 10 هزار نفر بر اساس قرعه‌کشی در نوبت تحویل این خودروها قرار می‌گیرند و در مدت 90 روز که سازمان حمایت تعیین کرده این خودروها تحویل مشتریان می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: بعد از قرعه‌کشی و اولویت‌بندی، ثبت‌نام سایر متقاضیان خرید خودروهای برقی ابطال می‌شود و لذا متقاضیان خرید خودروهای برقی باید در دوره‌های بعدی که از طریق سامانه اعلام می‌شود نسبت به بلوکه کردن پول در نزد یکی از بانک ها اقدام و سایر مراحل ثبت‌نام را طی کنند.

وی افزود: بنابراین متقاضیانی که از طریق قرعه‌کشی در اولویت قرار نگیرند دیگر نمی‌توانند خودرو تحویل بگیرند و در دوره‌های بعدی باید نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت، اضافه کرد: از 140 هزار نفری که مبلغ 100 میلیون تومان در حساب بانکی برای خرید خودروی برقی ثبت‌نام کرده‌اند هنوز تعدادی نسبت به انتخاب خودروی برقی اقدام نکرده‌اند.

ضیغمی اظهار داشت: در صورتی که این افراد تا پایان مهلت انتخاب خودرو نسبت به انتخاب خودروی برقی اقدام نکنند در دوره‌های بعدی نمی‌توانند خودرویی را انتخاب کنند مگر اینکه دوباره نسبت به واریز وجه و ثبت‌نام اقدام کنند به عبارتی برای خرید باید دوباره از ابتدا ثبت‌نام انجام دهند.

وی بیان داشت: برای عرضه خودروی برقی به متقاضیان صف تشکیل نمی‌دهیم و لذا همین تعداد 10 هزار دستگاه را عرضه می‌کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: براساس ابلاغ به بانک‌ها از دوشنبه هفته جاری بانک‌ها حداکثر ظرف 48 ساعت باید نسبت به آزادسازی پول‌های بلوکه شده متقاضیان اقدام کنند.

دیدگاه تان را بنویسید