به گزارش ایرنا، علی اکبر کمالی شنبه شب در حاشیه بازدید از چند طرح آموزشی شهرستان کاشان به خبرنگاران گفت: یک هزار و 200 میلیارد ریال برای این واحدهای آموزشی با 500 کلاس درس هزینه شده که از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.
وی افزود: بخش قابل توجهی از هزینه های مورد نیاز ساخت و تکمیل این طرح های عمرانی از سوی خیرین مدرسه ساز استان اصفهان تامین شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: هم اکنون از مجموع افزون بر پنج هزار واحد آموزشی موجود 40 درصد شرایط نامناسبی دارد که امید می رود با تداوم مشارکت و همکاری خیرین این مشکل نیز به تدریج برطرف شود.
او همچنین اضافه کرد: برای نخستین بار سه ساله شدن هنرستان ها و استقرار پایه 12 در این دوره را شاهدیم که در نتیجه آن با کمبود فضای آموزشی رو به رو می شویم و در این راستا با اقدام هایی مانند برون سپاری و استفاده از ظرفیت دانشگاه های آزاد و علمی- کاربردی برای رفع آن تلاش داریم.
کمالی در ادامه نیز به کمبود 13 هزار و 600 نفر نیروی انسانی در بدنه آموزش و پرورش استان اصفهان به رغم فعالیت 57 هزار نفر معلم اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از این چالش تلاش داریم تا از ظرفیت همکاران بازنشسته فرهنگی، نیروهای خرید خدماتی و برون سپاری بهره ببریم.
به گفته وی، جمعیت دانش آموزی استان اصفهان در 41 منطقه و ناحیه اداره کل آموزش و پرورش افزون بر 860 هزار نفر است که در دوره های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم تحصیل می کنند.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.