به گزارش ایرنا، فریدون الله یاری روز یکشنبه در نشست با مسئول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان افزود: این اقدام در پی تفاهم به عمل آمده میان معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور انجام می شود.
وی توضیح داد: در قالب اجرای این تفاهمنامه تلاش می شود تا شاغلان صنایع دستی روستائی، عشایری و حتی شهری که دارای مجوز تولید صنایع دستی و کارت هنرمند فعال هستند و مشمول سازمان تامین اجتماعی نمی باشند بتوانند از مزایا و تعهدات بلند مدت بیمه های اجتماعی در زمینه بازنشستگی، پیری و از کار افتادگی بهره مند شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان افزود: این بیمه شامل هنرمندان و شاغلانی که حتی از سابقه 15 ساله در سایر بیمه ها برخوردار باشند و یا در حین فعالیت فوت می کنند و یا به طور کلی از کار افتاده شوند نیز می شود.
الله یاری همچنین در رابطه با فعالیت های این اداره کل در حوزه صنایع دستی روستائی و عشایری تاکید کرد: بدون شک بخش فایل توجیهی از هنر و فرهنگ ایران زمین در روستاها متمرکز شده است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون در بیش از 800 دهستان و در حدود 2 هزار روستای استان اصفهان صنایع دستی بی بدیل و ارزشمندی تولید می شود که منطبق با سبک زندگی و نوع معیشت مردم روستاها در طول تاریخ است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: متاسفانه با تغییرات سبک زندگی مردم شهرها و روستاها، بسیاری از صنایع دستی و سبک آنها در حال نابودی است.
وی اضافه کرد: بر همین اساس تلاش می شود تا صنایع دستی مطابق با تغییرات سبک زندگی مردم بهینه ساز شود تا ثبات آنها تداوم یابد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان این نشست مشترک با حضور مدیرکل و معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان و همچنین مسئول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر این استان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، از ۶۰۲ رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا ۲۹۹ مورد مربوط به ایران و از این تعداد ۱۹۶ رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است.
6994 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.