به گزارش ایرنا و براساس اعلام روز چهارشنبه این اداره کل، ابراهیم کریمی اظهار کرد: هنرمندان گلستانی در 62 رشته غیر بومی و 28 رشته بومی صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: تمام فعالان صنایع دستی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر می توانند با پرداخت ماهانه 200هزار ریال زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته و از خدمات آن بهره‌ مند شوند.
به گفته وی؛ طبق تفاهم نامه همکاری بین معاونت صنایع دستی و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر از این پس روستاییان، کشاورزان و عشایر هنرمند با پرداخت یک سوم حق بیمه و با حداقل 200هزار ریال بیمه می شوند.
کریمی اضافه کرد: هدف این تفاهم نامه حمایت ازهنرمندان صنایع دستی بوده و موضوعاتی مانند بازنشستگی، درمان، فوت و از کارافتادگی را شامل می شود.
وی افزود: بر این اساس همه هنرمندان صنایع دستی زیر50 سال سن در روستاها و شهرهای با کمتر از 20 هزار نفر جمعیت زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.
مدیرکل صنایع دستی گلستان همچنین گفت: 9 مرکز تخصصی صنایع دستی در سه سال گذشته راه اندازی شد، 3بازارچه دایمی فعال بوده و در هر شهرستان یک بازارچه و یک مرکز تخصصی صنایع دستی راه اندازی می شود.
وی یادآور شد: سال گذشته در سه حوزه میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان 2هزار و 800فرصت شغلی ایجاد شد که یکهزار و 800شغل آن به حوزه صنایع دستی اختصاص داشت.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.