عباس نورمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان مقرری پرداختی به 551 بیکار کارگاه های این استان پرداخت شد.
وی بیان کرد: بیش از 13 هزار کارگاه در این استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است.
نورمحمدی تصریح کرد: 22 هزارو 296 مورد بازرسی امسال از کارگاه های مشمول تامین اجتماعی این استان انجام و مسائل و مشکلات حوزه بیمه ای این واحدها مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی ابراز کرد: به‌طور میانگین ماهانه 280 میلیارد ریال بابت تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت و نیز درمان مستقیم و غیرمستقیم برای بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی استان هزینه و پرداخت می‌شود.
نورمحمدی تعداد مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد را بیش از 11 هزار خانوار ذکر کرد.
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد آمار کارگران ساختمانی زیر پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی را ١٢ هزار نفر عنوان کرد.
نورمحمدی گفت: هفت درصد حق بیمه کارگران ساختمانی توسط شخص بیمه شده پرداخت و 20 درصد باقیمانده از محل صدور پروانه های ساختمانی تأمین می‌شود.
وی ادامه داد: کارگران تحت پوشش این نوع بیمه از دفترچه خدمات درمانی، بازنشستگی، ازکارافتادگی و سایر مزایای مندرج در قانون تأمین اجتماعی بهره مند می‌شوند.
یش از 43 درصد جمعیت حدود 713 هزار و 52 نفر این استان معادل 320 هزار نفر زیر پوشش تأمین اجتماعی استان بوده و از خدمات و حمایت‌های آن برخوردارند.
طبق آمار سازمان تأمین اجتماعی هم اکنون افزون بر 53 درصد از جمعیت کشور زیر پوشش حمایتی سازمان تأمین اجتماعی است که این رقم در کهگیلویه و بویراحمد 10 درصد کمتر از نرخ کشوری است.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: علیزاده
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.